Jump to content
Annons

Bli av med lukt från rökimpregnerat klaviatur


Mr. Math

Recommended Posts

Jag har nyligen skaffat mig ett begagnat klaviatur som stinker cigarettrök. Jag anser att det är självklart att det ska framgå i annonsen om produkten luktar rök, men det tyckte tydligen inte säljaren som höll tyst om det.

Finns det något effektivt sätt att bli av med studiomöbler som luktar rök? Det känns sådär skönt att emotta en rökpust lite då och då när man sitter och spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det bästa med ättikan är att man ha det som blir över till annat.

Stekt ättikströmming

1 kg strömmingfiléer

1 dl rågmjöl till panering

salt

peppar

smör till stekning

1 rödlök

5 kryddpepparkorn

Lag:

1 dl ättika 24 %

3 dl vatten

3 1/2 dl strösocker

Klipp av ryggfenan på strömmingen. Häll mjölet på en tallrik. Doppa strömmingen i mjölet med köttsidan upp. Salta och peppra. Vik ihop filéerna på mitten.

Stek strömmingen vackert brun, 2-3 min per sida.

Skala och skiva löken tunt. Varva strömmingen med lök och krossad kryddpeppar i en skål.

Koka upp ättika, vatten och socker i en kastrull. Låt lagen svalna och häll den över strömmingsfiléerna. Ställ kallt i minst 30 min.

Servera den med kokt potatis eller på en knäckemacka.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJR

Jag hade rengöring med ättika i åtanke faktiskt, så då bör det vara en bra idé. Efter din förvandling till Per Morberg ska det definitivt testas, det där låter mycket delikat!

therocker

Jag gillar att du tänker utanför lådan!

Redigerat av Mr. Math
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft den här produkten i en vecka och det känns fortfarande som att plasten är impregnerad med röklukt...så där som man känner från rökares jackor som har fått stå ut med år av rök.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJR

Jag hade rengöring med ättika i åtanke faktiskt, så då bör det vara en bra idé. Efter din förvandling till Per Morberg ska det definitivt testas, det där låter mycket delikat!

therocker

Jag gillar att du tänker utanför lådan!

Fast vid närmare eftertanke är jag inte säker på om man använder samma sorts ättika till rengöring som till matlagning. Det är bäst du frågar i butiken. Vill inte bli ansvarig för din död. Då får man förmodligen en varning till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...