Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har nu hunnit bli 21 Är gammal och Àr sedan tre Är tillbaka ihop med en tjej och det verkar inte bÀttre Àn att vi skall vandra livet ut hand i hand. Om ett par Är fÄr man dÄ misstÀnka att vi bÄda kommer vilja ha barn och förslagsvis dÄ med varandra. Problemet Àr att hon Àr ganska ovan vid skrik och gap dÄ hon sjÀlv alltid var tyst som barn och jag sjÀlv kommer förhoppningsvis jobba sÄ pass mycket med min musik att jag inte kommer ha tid att uppfostra nÄgra brÄkiga ungar. Jag har dÀrför börjat utforma en teknik som skall kunna sidechaina akustiska ljudkÀllor. Jag tÀnker mig en annordning dÀr barnens prat duckar, vi kan dra det sÄ lÄng som att vi gate:ar bort det helt, nÀr vuxna pratar. Att sÀtta nÄgon form av munkorg som aggerar gate pÄ barnen Àr vÀl inga problem, men hur skall jag se till att alla vuxnas röster gÄr in som sidechain input i compressorn. NÄgon som har erfarenhet och kan ge lite tips?

Om det Àr lÀttare skulle man annars kanske kunna slÀcka ut barnen med nÄgon form av fasvÀndning.

Redigerat av Carle
Annons
Postat

Vore det inte enklare att hyra ut dem de första, sÀg, 12 Ären? Sen nÀr de Àr mogna för att börja pÄ internatskola kan ni ju ta tillbaka dem.

Ni skulle ju kunna göra det med förbehĂ„llet att ni fĂ„r ha dem under julen. Åtminstone pĂ„ prov första Ă„ren, för att se om de tindrar och hĂ„ller sig lagom lugna.

Postat

Nja, om det krĂ€vs att en vuxen mĂ„ste prata för att barnen ska vara tysta sĂ„ blir det ju aldrig tyst liksaom... Utveckla en fasvĂ€ndningsmaskin istĂ€llet. Har faktiskt tĂ€nkt pĂ„ det, micka upp ungen och skicka blixtsnabbt en fasvĂ€nd signal till en högtalare som sitter nĂ„gra cm framför munnen (för att kompensera för den ofrĂ„nkommliga fördröjningen). Eller sĂ„ serverar du krossad krita till frukost, varje dag. Kul att du ocksĂ„ gillar ungar 🙂

Postat

Har ni tÀnkt pÄ att barn oftast Àr en spegel av vuxnas beteenden och vanor?

Postat

Ni borde kolla upp om ni Àr sÄ lyckligt lottade att nÄgon eller bÄda av er har en genetisk defekt som leder till stumhet hos avkomman. Det Àr ingen jÀttestor sannolikhet, men det kan vara vÀrt att ta reda pÄ.

Postat

har dÀrför börjat utforma en teknik som skall kunna sidechaina akustiska ljudkÀllor. Jag tÀnker mig en annordning dÀr barnens prat duckar, vi kan dra det sÄ lÄng som att vi gate:ar bort det helt, NÄgon som har erfarenhet och kan ge lite tips?

Jag hoppas du skojar ! För nÀr du har fÄtt barn sÄ fÄr du annat och tÀnka pÄ, tex. blöjbyte,mat,handla,stÀda,mata,leka,kanske fÄr den kolik vilket Àr vanligt, och dÄ slipper du sova pÄ natten mm. listan kan göras oÀndlig ,för sÄ Àr livet.

.

Om man inte fixar detta Àr det nog ingen ide för att och ha ungar. om man dÀremot tycker att man kan fixa det, sÄ Àr det bara att gilla lÀget och ta den tid som finns kvar till musik . Man skaffar inte barn om man gÄr och funderar pÄ att skrik mm Àr ett problem.

Dessutom ska du sidechaina bort det mĂ€nskliga talet sĂ„ lĂ€r du nog ta bort mer ,eller du ska kanske bara ta bort de frekvenser som Ă€r viktigast för uppfattbarheten i talet typ som ligger mellan 1000 - 4000 Hz ?😄

• Gilla 1
Postat

Mina barn tar hÀnsyn nÀr det Àr inspelningsdax.

Dessutom har jag ett perfekt sÄngbÄs i min dotters "walk in Closet" Pga alla klÀder, gosedjur mm som hÀnger överallt. Rummet Àr stendött =)

Postat

Varför det? Jag Àlskar barn.

... bara de inte hörs ...?

Postat

Jag hoppas du skojar ! För nÀr du har fÄtt barn sÄ fÄr du annat och tÀnka pÄ, tex. blöjbyte,mat,handla,stÀda,mata,leka,kanske fÄr den kolik vilket Àr vanligt, och dÄ slipper du sova pÄ natten mm. listan kan göras oÀndlig ,för sÄ Àr livet.

.

Om man inte fixar detta Àr det nog ingen ide för att och ha ungar. om man dÀremot tycker att man kan fixa det, sÄ Àr det bara att gilla lÀget och ta den tid som finns kvar till musik . Man skaffar inte barn om man gÄr och funderar pÄ att skrik mm Àr ett problem.

Dessutom ska du sidechaina bort det mĂ€nskliga talet sĂ„ lĂ€r du nog ta bort mer ,eller du ska kanske bara ta bort de frekvenser som Ă€r viktigast för uppfattbarheten i talet typ som ligger mellan 1000 - 4000 Hz ?😄

hahaha. jag hoppas DU skojar 😄

Postat

Dessutom har jag ett perfekt sÄngbÄs i min dotters "walk in Closet" Pga alla klÀder, gosedjur mm som hÀnger överallt. Rummet Àr stendött =)

Det dÀr har Àven jag tÀnkt testa!

Problemet Àr bara att fÄ in mick-stativet. Samt att kablarna inte rÀcker.

Postat (redigerat)

Jag har nu hunnit bli 21 Är gammal och Àr sedan tre Är tillbaka ihop med en tjej och det verkar inte bÀttre Àn att vi skall vandra livet ut hand i hand. Om ett par Är fÄr man dÄ misstÀnka att vi bÄda kommer vilja ha barn och förslagsvis dÄ med varandra. Problemet Àr att hon Àr ganska ovan vid skrik och gap dÄ hon sjÀlv alltid var tyst som barn och jag sjÀlv kommer förhoppningsvis jobba sÄ pass mycket med min musik att jag inte kommer ha tid att uppfostra nÄgra brÄkiga ungar. Jag har dÀrför börjat utforma en teknik som skall kunna sidechaina akustiska ljudkÀllor. Jag tÀnker mig en annordning dÀr barnens prat duckar, vi kan dra det sÄ lÄng som att vi gate:ar bort det helt, nÀr vuxna pratar. Att sÀtta nÄgon form av munkorg som aggerar gate pÄ barnen Àr vÀl inga problem, men hur skall jag se till att alla vuxnas röster gÄr in som sidechain input i compressorn. NÄgon som har erfarenhet och kan ge lite tips?

Om det Àr lÀttare skulle man annars kanske kunna slÀcka ut barnen med nÄgon form av fasvÀndning.

Det Àr lugnt. Det du ska göra Àr att med enkel boelsk algebra sidechaina barnens röster mot de vuxa.

Dvs:

IF "vuxen talar"

AND "barn talar"

THEN "dog collar, level six on child"

END IF

För att se vad dog collar level six Àr kan du se följande film

ELLER, sÄ struntar ni i barn....

Cheers!

Redigerat av ONSatan
Postat

Det dÀr har Àven jag tÀnkt testa!

Problemet Àr bara att fÄ in mick-stativet. Samt att kablarna inte rÀcker.

Bara att bygga pÄ med förlÀgningskablar!

Å dessutom kan man ha nytta av barnen! LĂ€r dom nĂ„gra kortkomandon, sĂ€tt en mick för kommunikation i nĂ€ven pĂ„ ungen och vips, sĂ„ har du en inspelningstekniker =)

Postat

du kan ju alltid prova med farfar?

Postat

Till alla upprörda sjÀlar: Ja, det hÀr var ett skÀmt. I sjÀlva verket Àlskar jag ungar som hÀrjar och vrÄlar. SkittrÄkigt ifall de Àr halvapatiska.

Postat
Ja, det hÀr var ett skÀmt.

Synd. Jag sÄg fram mot nÄn lösning som Àr anvÀndbar pÄ flyg och tÄg ... reser en del i jobbet ...

😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.