ScottMillien Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 stÄr inför ett val nu, antigen Àr det VXT8 eller adam a8x. som jag upplevt sÄ Àr det mer bas och tryck i vxt8 jÀmfört med adam a8x. men att adam a8x har mindre bas, rakare ljud. jobbar mycket med POP/house och POP / balad. har ni nÄgra erfarenheter av A8X eller VXT8 ?
Demonproducenten Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 du kan ju stÀlla ner basen i vxt8:an http://www.soundonsound.com/sos/aug08/articles/krkvxt6vxt8.htm antar du har ett mycket bÀttre prislÀge Àn adam? brukar aldrig rekommendera krk egentligen men 40Hz - 22kHz +/-1.5dB Àr bra vÀrden Ä med en kontrollerbar bas kan du vÀlja mellan mer eller mindre bas - ditt rum kommer pÄverka ljudet mycket mer skulle jag tro hade adam:ena kostat ungefÀr samma hade dom förmodligen dragit lÀngsta strÄet men inte nu och nej, jag har aldrig jobbat med nÄn av dom dÀremot adam a7som jag personligen tycker lÄter nÄgot hypad i högre register 1
dj christian Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 stĂ„r inför ett val nu, antigen Ă€r det VXT8 eller adam a8x. som jag upplevt sĂ„ Ă€r det mer bas och tryck i vxt8 jĂ€mfört med adam a8x. men att adam a8x har mindre bas, rakare ljud. jobbar mycket med POP/house och POP / balad. har ni nĂ„gra erfarenheter av A8X eller VXT8 ? Ăr ocksĂ„ inne pĂ„ samma spĂ„r. Ingen annan som har erfarenhet av dem?
Umemagnus Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 ... adam a7som jag personligen tycker lÄter nÄgot hypad i högre register... Hur menar du med "hypad" i högre register?
Demonproducenten Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Hur menar du med "hypad" i högre register? förstÀrkt - mer av - excitad - som en vit yta som inte bara Àr vit utan har lite glitter ocksÄ men det Àr bara mitt intryck - jag kan inte sÀga att det verkligen Àr sÄ det finns vÀl fortfarande ingen vettig mÀtning publicerad pÄ dom hÀr jÀklarna.... eller hade joaquin nÄn sÄn...?
Claes Holmerup Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Eftersom AX-modellerna Ă€r försedda med en ny, förbĂ€ttrad diskant, sĂ„ Ă€r det kanske inte sĂ„ meningsfullt att blanda in den gamla A7-modellen i diskussionen...? đ
Demonproducenten Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Eftersom AX-modellerna Ă€r försedda med en ny, förbĂ€ttrad diskant, sĂ„ Ă€r det kanske inte sĂ„ meningsfullt att blanda in den gamla A7-modellen i diskussionen...? đ var inte den bra menar du?
Claes Holmerup Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 (redigerat) var inte den bra menar du? Visst var den det (annars hade den knappast kunnat fÄ sÄ mÄnga utmÀrkelser som den fick eller bli sÄ otroligt populÀr som den blev...), men den nya Àr Ànnu bÀttre. Allting kan ju, som bekant, förbÀttras. Inte för att jag har upplevt nÄgon hypad diskant i den gamla modellen heller, men hur man uppfattar ljud kan ju bero pÄ olika saker. Redigerat 23 november 2010 av Claes
Demonproducenten Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Inte för att jag har upplevt nÄgon hypad diskant i den gamla modellen heller, men hur man uppfattar ljud kan ju bero pÄ olika saker. exakt finns det nÄn mÀtning pÄ dom nya dÄ?
joachime Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Visst var den det (annars hade den knappast kunnat fĂ„ sĂ„ mĂ„nga utmĂ€rkelser som den fick eller bli sĂ„ otroligt populĂ€r som den blev...) Precis som Shure SM58 menar du. đ
joachime Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Jag har inte anvÀnt Adams A8, dÀremot A7 och KRK VXT8. VXT8 Àr ganska biffig i ljudet. Deras svagaste punkt Àr registret kring 2 kHz. Jag upplever att det tar ett tag att lÀra sig sÀtta sÄng i dem. A7 skulle jag kunna tÀnka mig att arbeta med i radio/tv/video- och ljudredigering men jag tycker inte dom hÄller för mix. Blir lite för tunt i det lÀgre registret för min smak.
ramoand Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 FĂ„r man lov att lĂ„na trĂ„den lite o frĂ„ga: - Hur Ă€r VXT6 jĂ€mfört med Adam A7x? VXT6 gĂ„r ju ner till 22Hz med A7X bara gĂ„r till 42Hz. Jag sysslar i princip bara med housemusik sĂ„ dĂ„ Ă€r ju basen rĂ€tt viktig... - Ăr det stor skillnad pĂ„ VXT6 och VXT8?
joachime Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 - Hur Àr VXT6 jÀmfört med Adam A7x? VXT6 gÄr ju ner till 22Hz med A7X bara gÄr till 42Hz. Jag sysslar i princip bara med housemusik sÄ dÄ Àr ju basen rÀtt viktig... Har svÄrt att tro att VXT6 gÄr ned till 22 Hz.
ramoand Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Har svÄrt att tro att VXT6 gÄr ned till 22 Hz. Hmm.. de stÄr hÀr att den gör det? http://www.krksys.com/product_vxt.php
joachime Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Hmm.. de stÄr hÀr att den gör det? http://www.krksys.com/product_vxt.php Frequency Response: 52Hz - 22kHz +/-1.5dB
ramoand Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 (redigerat) Haha oj, tÀnkte helt fel, my bad... Redigerat 23 november 2010 av ramoand
Ridpojken Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 (redigerat) Jag kan tyvÀrr inte jÀmföra med KRK VXT8 eftersom jag aldrig lyssnat pÄ dem, men fasiken vad nöjd jag Àr med mina Adam A8X!! Visserligen bytte jag upp mig frÄn ett par ganska smÄ Fostex, men jag kan ju sÀga att jag blir nÀstan lite lycklig varje gÄng jag lyssnar pÄ mina A8X Redigerat 15 december 2010 av Ridpojken
PHATMAX Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 alla som sĂ€ger att studio monitorer lĂ„ter sĂ„ himla bra hit o dit, studio monitorer Ă€r ju inte till för att lĂ„ta bra, kan inte folk bara fatta att det Ă€r hur ĂRLIGA du tycker att dom Ă€r som avgör hur bra dom Ă€r, "jag köpte en fotboll igĂ„r den kostar 1000 kr men den luktar helt OTROLIGT gott sĂ„ det förstĂ„r man, du borde testa den" lixom det Ă€r lika knasigt som den spalten, dom Ă€r inte till för att LYSSNA pĂ„ musik med visst sen om ni tycker dom lĂ„ter "bra" Ă€r vĂ€l upp till er man jag anser att man Ă€r puckad i huvudet om man köper en studio monitor för 10 000 kr för att den lĂ„ter bra. đ„°
Demonproducenten Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 alla som sĂ€ger att studio monitorer lĂ„ter sĂ„ himla bra hit o dit, studio monitorer Ă€r ju inte till för att lĂ„ta bra, kan inte folk bara fatta att det Ă€r hur ĂRLIGA du tycker att dom Ă€r som avgör hur bra dom Ă€r men tjena visst har du rĂ€tt - men faller sjĂ€lv i samma fĂ€lla att sĂ€ga "som avgör hur bra dom Ă€r" đ men poĂ€ngen Ă€r viktig: monitorer ska ge sĂ„ korrekt lyssning som möjligt "bra" lyssning kan betyda korrekt, men ocksĂ„ förskönande - ofta upplevs korrekt lyssning ocksĂ„ som "bra" ljud (Ă„tminstone om inspelningen Ă€r bra) det gĂ€ller som sagt att man har koll pĂ„ vad man Ă€r ute efter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.