Jump to content
Annons

Stillbilder i en video som zoomas. Hur har Zelamni gjort?


remote

Recommended Posts

Jag skulle vilja göra en video, typ med stillbilder som zoomas och går över till en ny bild. Zelamni har gjort en video med en av hennes låtar. Kolla på bifogad länk så förstår ni vad jag vill göra.

Detta kan väl inte vara så svårt och antagligen med ganska enkla vidoered.-verktyg passande för en liten kassa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Ken Burns-effekten", går att göra med automatik i iMovie. :rolleyes:

Annars använder du valfritt videoredigeringsprogram där man kan göra keyframe-animationer. Premiere Elements räcker mer än väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ken Burns effekten är mer att personerna är separerade från bakgrunden är därmed får man Pseudo 3D effekt och det är inte riktigt samma som i Zelmani klippet.

I Zelmani klippet har dom helt enkelt tagit stillbilber som dom zoomar in i och sedan mellan varje bild gjort en transition.

Riktigt enkla och grundläggande saker som kan göra i vilket videoredigerings program som helst.

Har du Mac så ingår ju Imovie , Windows har väl Movie Maker och det går att göra i båda.

Då detta Forum är mer inriktat på musik tror jag att du har större chans att få svar på :

Voodoo Film

som är ett svenskt forum inriktat på filmning , redigering etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte enligt Wikipedia.. http://en.wikipedia....en_Burns_effect

Men ja, inte så viktigt egentligen.

Japp tydligen inte 😉 , dock är min variant snyggare och mer effektfull men samtidigt svårare att göra.

Trodde faktiskt inte att en så enkel sak hade ett speciellt namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...