Jump to content
Annons

Utbildning i mixning/mastering?


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Tja.

Önskade mig och fick ekonomiska bidrag till en musikutbildning i 30-årspresent och har väl spanat lite på Orca's kurs "Mixning & Mastering". Tänkte om någon har något annat att rekommendera vad det gäller utbildning i Mix, master samt Cubase 5...

Kan redan grunderna, har tom lyckats klämma ur mig en platta, men vill vidareutvecklas...

Tack på förhand =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Annars är ju Ljudingengörsutbildningen i Piteå en höjdare om man vill lära sig en massa om ljud i allmänhet samt inspelning, mixning och mastring 🙂

Jobbar heltid i Sthlm så det blir nog svårt tyvärr, mer på jakt efter en kvälls eller helgkurs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar heltid i Sthlm så det blir nog svårt tyvärr, mer på jakt efter en kvälls eller helgkurs...

Jag har gått Kulturamas kvällskurs i inspelningsteknik. Det var visserligen nästan fem år sedan men den skulle jag kunna rekomendera till alla. Att få sitta med en lärare och lära sig grunderna för hur allting fungerar i en studio gör att man lär sig mycket mer "på egen hand" sen när man förstår allting bättre.

Om man inte förstår hur en kompressor fungerar till exempel, och då menar jag verkligen förstår på riktigtm, så kan man sitta hemma och skruva ganska länge innan man blir duktig. Men genom att få sitta en lektion med en lärare och få ratta hårdvara på olika ljudmaterial som man själv spelat in så får man massvis med kött på benen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...