BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 Jag har en hot rod dville 212, mycket in stärkare och som fender är kännt för ger den ett rent vackert ljud, jag har även en orange dual terror som är lite mer rå i det. Jag söker en gitarrstärkare som är ännu mer ren i ljudet än vad fendern är...Måste jag kolla efter en transistor förstärkare då eller har ni nåon bättre förslag?
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 Nej...Men dom produceras väl inte längre????
AnthonyS Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 Roland Jazz Chorus är ruggigt bra. Solid state.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 Okej...Roland jazz chorus hade en polare förut...jag gillade den...fast där borde finnas en hel drös med alternativ, hur är marshalls rena ljud?? jag känner bara marshalls ursköna hårdrocksdist =) Jag söker inte förslag på vad jag ska köpa, jag söker förslag så ja vet vad jag ska testa för att finna de stärkarna som har ett makalöst rent ljud.
sixties Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 Egnater kanske kan vara nått. har läst att den har ett väldigt bra rent ljud. den har både fender och marshall rör som man kan blanda. http://www.youtube.com/watch?v=hBOn86958Pc
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 coolt...får undersöka den mer i morgon..men fender twin silverface tillverkas väl inte längre????
kolin Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 En av de mest rena förstärkarna som jag testat är Yamaha G100 B212... Ägde en sån på 70 talet. Tror att de idag inte betingar ett allt för högt pris.. Värdelös på distat ljud var den. Kolin
Guitar Nilsson Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Du kan väl inte få mer rent ljud än den rena kanalen på hotrodden?!?! Det är superrent. Låter som gamla Fendercombosar, det är väl byggt lika också tror jag. Ännu renare blir det om du drar ner volymen på gitarren. Ska du ha renare ljud så använd en linebox och ingen stärkare alls.
joachime Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Vox AC50 är svår att dista. Fender Dual Showman likaså.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.