Jump to content
Annons

Reservdelar akustisk gitarr


Anjou

Recommended Posts

Hej!

Som gitarrist förväntas man nästan vara lite nörd i ämnet, kunna lukta sig till olika träslag och verkligen kunna höra skillnaden som olika axelband ger ens redan fulländade sound....

Så är inte fallet med mig, jag får nog sälla mig till den lilla utfrysta skaran av gitarrister som är rätt ointresserad av allt som inte har med själva spelandet att göra 😉

Hursomhelst så tänkte jag rusta upp min slit- och slänggitarr som är en Epihone EJ200

post-18051-042052400 1286643158_thumb.jpg

Jag skulle vilja köpa ny sadel både till stall och hals, och vill gärna beställa det själv på nätet.

* Var finner jag lämpligaste nätbutik för ändamålet? Har kikat på gitarrdelar.se vilket leder till nästa fråga:

* Hur vet jag vilka storlekar/modeller som kommer att passa. Har inte hittat några dedikerade för just min gitarr.

Jag skulle såklart kunna ta mått på min gitarr, men jag har den inte hemma för tillfället, så jag skulle vilja ha prylarna hemma tills jag får hem den. Hemskt mycket hem här.

Bump (Att lägga till en smiley här förstör skämtet litegrann....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...