Jump to content
Annons

FL Studio Rewire


philmeizter

Recommended Posts

Tja!

 

Kan börja med att tillägga att jag inte har den blekaste om jag skriver på rätt ställe nu...

 

Men anyways..

Jag har i vilket fall som helst börjat leka lite med tv-spelsmusiken igen och låten är i stort sett helt klar! Men.. Jag ville bara leka med en sista sak innan jag avslutade låten.

 

Jag skulle testa att Rewire'a från FL till Reason och använda både Reason och FL som playlists, ville testa detta bara p.g.a. loops och annat man kan lägga i FL. Men när jag gjorde det och klickade play i FL så blev varenda liten not från Reason ca. hälften så kort?

 

Var ligger felet, är det en inställning i FL eller i Reason, eller är det bara inte optimalt att köra på detta vis?? Ganska så iriterande då jag sett videos när någon dude körde Cubase och Rewire'ade till Reason och körde båda playlistarna helt utan några problem.

 

Hoppas någon vet något svar om detta..

 

// F

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skickar du midi från FL till Reason? Eller är midispåren i Reason inspelade utan att FL är igång?

Hej,

Midispåren i Reason är inspelade för längesen innan jag provade rewire'a från FL, eller hur menar du?

Jag har också provat att öppna FL, Rewire'at direkt till Reason och provat använda mig av Reasons playlist, sedan klickat play i FL men får fortfarande samma problem.

Det jag vill kunna göra är att jag ska kunna trycka play i FL och samtidigt använda Reason's playlist för att lättare arbeta med båda programmen utan att få halva ljud. (Som att det är låg decay på varje ljud).

Går detta överhuvudtaget eller måste jag använda mig av Midi Out'sen från FL för att spela in ljuden?

Jag har ju sett någon video förr när någon producent gjorde detta, fast då använde han Cubase och Rewire'ade till Reason och använde sig av båda playlists.

// Fredrik

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...