Jump to content
Annons

En sekunds latency i Cubase


ekur

Recommended Posts

Har fått ett irriterande problem sen jag uppgraderade till Cubase 5 (uppgraderade till Windows 7 i samma veva). Vid uppspelning/inspelning så tar det ca. en sekund från det jag trycker på knappen tills det hoppar igång. Samma fördröjning ligger även vid när jag pluggar in mic eller gitarr till ljudkortet och låter ljudet gå ut i monitorn. Detta problem hade jag inte med Cubase 3 SX. Mitt ljudkort är ett Behringer fca202 som jag laddat ner senaste ASIO-drivrutinerna för (från februari i år). Har även testat ASIO4all-drivrutiner men får samma problem. I device setup står att jag har en latency på ca. 20 ms så fördröjningen på en sekund måste bero på något annat.

Jag har sökt en hel på liknande problem i forumet och på andra ställen på nätet men hittar ingen lösning. Det har heller ingen koppling till MIDI och emulerade portar i och med att jag har fördröjning vid inspelning på audiospår och även vid uppspelning. Någon som har tips på var fördröjningen kan komma från?

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har fått ett irriterande problem sen jag uppgraderade till Cubase 5 (uppgraderade till Windows 7 i samma veva). Vid uppspelning/inspelning så tar det ca. en sekund från det jag trycker på knappen tills det hoppar igång. Samma fördröjning ligger även vid när jag pluggar in mic eller gitarr till ljudkortet och låter ljudet gå ut i monitorn. Detta problem hade jag inte med Cubase 3 SX. Mitt ljudkort är ett Behringer fca202 som jag laddat ner senaste ASIO-drivrutinerna för (från februari i år). Har även testat ASIO4all-drivrutiner men får samma problem. I device setup står att jag har en latency på ca. 20 ms så fördröjningen på en sekund måste bero på något annat.