Jump to content
Annons

Tre skärmar


busse

Recommended Posts

Jag håller på i källaren och bygga ett eget lekrum, alltså en enklare hemstudio. Jag har bygget en vägg i ett rum och satt i ett fönster och en dörr och har då fått ett "inspelningsrum" och ett "kontrollrum" och då föddes en tanke då det gäller detta med skärmarna. Jag har nu två skärmar kopplade till min dator och det är ju smidigt men nu funderar jag på om man skulle kunna ha dom två skärmarna i kontrollrummet och sen ha en till skärm, mus och tangentbord i inspelningsrummet. Det vore ju smidigt då man spelar in själv att slippa springa in och ut mellan kontrollrummet och inspelningsrummet för att starta, stanna inspelningen, radera och göra enkla redigeringar medan man spelar in. Jag har alla grejer, en till skärm, tangentbord och mus så grejerna finns men går detta att lösa på nåt vi att få en till skärm inkopplad? Grafikortet har två utgångar och dom använder jag redan. Om man kan på nåt vis splitta siganlen från den ena skärmen så man får samma bild på en till skärm skulle det nog fungera då jag kör inspelningsdelen av Cubase på ena skärmen och pluggarna och VSTi på andra skärmen. Skall man köpa ett till grafikort och koppla den ensamma skärmen till det eller går det att splitta utsignalen från det grafikort jag redan har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns Split-boxar att köpa för rimliga pengar. Blir det lång kabel till skärmen i inspelningsrummet så är en med förstärkning nog att rekommendera. Finns säkert hos ClaesOlson även om jag inte hittar nån nu.

http://www.cableworld.se/pc-tillbehoer/vga-splitter/vga-splitter.asp?gclid=CNHD8YXdjqMCFYkqDgodUw6KTQ

Redigerat av rsound
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt så enkelt som en VGA-switch? Jag kommer ju att använda en skärm i taget så en switch att välja vilken skärm man använder skulle funka fint. Funktionen jag vill uppnå är ju samma sak som att koppla i och ur kabeln till den skärm jag för tillfället anväder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...