Jump to content
Annons

en text jag gjort


MattiasSikmar

Recommended Posts

vi sitter här i studion och gör en låt som blir bra och vi gör en låt i fl studio en techno låt som blir bra och sen loggar vi in på youtube o vi laddar upp låten vi får några träffar sen går vi in på studio forum och sänder ut länken om låten sen så får vi bra kritik sen så kommer vi in på 100% party ! vi kännar pengar ! och vi är kända nu det kommer snart mer låtar för vi sitter här i studion och gör en låt hoppas den blir bra Men Dotan den gick i sönder så vi lagar den sen så forsätter vi med låten sen blir den klar vi lägger ut den på 100% party sen så gör vi en music video som hamlar på youtube vi får tusen visningar efter några dagar Ohjee! . ska ha den i dota låten sen kanske ej så bra men ni får se någon dag hur jag tänkt. och ej helt klar med text

Redigerat av MattiasSikmar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag fattar ingenting....

Är det en fråga i det där svammlet eller?

mickestrang: Att du inte förstår måste betyda att du i så fall har dålig skriftförståelse och i överlag rätt dålig språkförståelse. Såvida man inte har några diagnostiserade problem med språk/skrift bör man kunna utröna vad som skrivs mellan raderna och förstå ett budskap även om det inte är grammatiskt korrekt.

Snälla, om du ändå tänkt kommentera så kan du väl lägga ner åtminstone en minuts tid för att läsa och förstå vad tråden handlar om.

Mattias har skrivit en låttext. Han vill veta vad ni tycker om den. Den handlar i korta drag om att han gör en låt och att den efter diverse datorproblem blir framgångsrik på Youtube. Så svårt var det väl ändå inte mickestrang?

Mattias: Jag tycker att den är bra och tycker egentligen inte att du behöver ändra någonting. Musik ska vara roligt, och att överanalysera och lägga ner för mycket energi på en text kan ibland motverka sitt syfte. I rätt sammanhang skulle en sån här text fungera jättebra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förövrigt tycker jag det är väldigt obehagligt att läsa alla som tar första bästa chansen att hoppa på någon som gjort något ni inte förstår/tycker är bra. Det känns rätt fascistiskt. Om ni nu tycker att en tråd/fråga/låttext/låt är dålig/opassande/whatever så kan ni väl i så fall rapportera den till en moderator så får dom ta ställning till vad som ska göras eller bara ignorera istället för att ni vräker ur er en massa obehagliga och elaka kommentarer. Vilken vinner på det? Ingen, förutom att det blir dålig stämning på forumet.

Om exempelvis en fråga har kommit upp tusen gånger tidigare, ignorera eller svara med länk till befintliga trådar i samma ämne istället för att vara en dryg jävel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det jag uppfattade som svammel var en låttext. Texten kan tilltala ungdomar som gillar datorer, musik och Boten Anna. Det är inte negativet menat. Boten har ju lyckats riktigt bra på marknaden. Kan bli intressnat när du sätter musik och eventuell melodi till din text.

MVH//Mickestrang

Tugboat

Jobbigt att du uppfattar vissa svar/medlemmar som obehagliga. Men å andra sidan sidan tycker du det "känns fascistiskt". Vad du menar med det vet jag inte men här är ett utdrag från Wikipedia om fascism:

"Fascism är en auktoritär politisk ideologi som har sitt ursprung i Benito Mussolinis fascistiska rörelse Partito Nazionale Fascista i Italien, grundad i slutet av 1910-talet och med rötter i den italienska nationalsyndikalismen."

Här är resten om någon vill läsa på:

Wikipedia

För överigt tycker jag att Rhotacism kan var rätt klurigt vid vokalinspelningar.

Redigerat av mickestrang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det jag uppfattade som svammel var en låttext. Texten kan tilltala ungdomar som gillar datorer, musik och Boten Anna. Det är inte negativet menat. Boten har ju lyckats riktigt bra på marknaden. Kan bli intressnat när du sätter musik och eventuell melodi till din text.

MVH//Mickestrang

Bravo!

Men å andra sidan sidan tycker du det "känns fascistiskt". Vad du menar med det vet jag inte men här är ett utdrag från Wikipedia om fascism:

Såvida man inte har några diagnostiserade problem med språk/skrift bör man kunna utröna vad som skrivs mellan raderna

Link to comment
Dela på andra sajter

För överigt tycker jag att Rhotacism kan var rätt klurigt vid vokalinspelningar.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det jag uppfattade som svammel var en låttext. Texten kan tilltala ungdomar som gillar datorer, musik och Boten Anna. Det är inte negativet menat. Boten har ju lyckats riktigt bra på marknaden. Kan bli intressnat när du sätter musik och eventuell melodi till din text.

MVH//Mickestrang

jag är ung så 😛 . och jag ska göra det när jag byggt klart studion lägga till melodi

Link to comment
Dela på andra sajter

Förövrigt tycker jag det är väldigt obehagligt att läsa alla som tar första bästa chansen att hoppa på någon som gjort något ni inte förstår/tycker är bra. Det känns rätt fascistiskt. Om ni nu tycker att en tråd/fråga/låttext/låt är dålig/opassande/whatever så kan ni väl i så fall rapportera den till en moderator så får dom ta ställning till vad som ska göras eller bara ignorera istället för att ni vräker ur er en massa obehagliga och elaka kommentarer

WOW! Om det är fascistiskt hoppa på någon som gjort något "vi" inte förstår/tycker är bra, så undrar jag vilket samhälle du förespråkar där man istället för att överhuvudtaget ge kritik ska anmäla låttexter för att man tycker de är dåliga... Lite som:

Tycker du att min text är bra? Ge mig massor av beröm!

Tycker du att min text är dålig? Shut the fuck up din dryga jävel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, så sa han väl ändå inte. Tugboat efterfrågade konstruktiv kritik.

Åh, då måste ju det betyda att även jag — som Tugboat uttryckte det — i så fall har dålig skriftförståelse och i överlag rätt dålig språkförståelse (i alla fall det senare). Var det det som var din lilla poäng där?

Jag är av den meningen att man på frågan "Vad tycker du om min låt/text?" faktiskt får svara "Jag tycker den är skitdålig!" — utan att tvingas komma med ett utlägg om varför, och definitivt utan att behöva bli kallad för fascist. Men det är ju jag. Du och Tugboat kan ju för all del fortsätta anmäla... eh, "dåliga" låtar till Olsberg.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Som en rap-låt kan det nog funka, även om jag varken skulle göra en sån eller skriver en text utan punkt i stort sett.

Men dela upp orden i bitar och ev skriva om lite och köra lite rim skulle klart funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, då måste ju det betyda att även jag — som Tugboat uttryckte det — i så fall har dålig skriftförståelse och i överlag rätt dålig språkförståelse (i alla fall det senare). Var det det som var din lilla poäng där?

Jag är av den meningen att man på frågan "Vad tycker du om min låt/text?" faktiskt får svara "Jag tycker den är skitdålig!" — utan att tvingas komma med ett utlägg om varför, och definitivt utan att behöva bli kallad för fascist. Men det är ju jag. Du och Tugboat kan ju för all del fortsätta anmäla... eh, "dåliga" låtar till Olsberg.

Valle, som alltid gör sitt bästa för att missförstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att dela upp texten i stycken, alternativt sätta in radbrytningar.

Inget illa menat med det, men det blir lättare att urskilja vad som kan vara en refräng och även om du behöver ändra och flytta om i texten.

Och när du väl ska sjunga in den så ser du hela tiden vart du är.

Hoppas du förstår min kritik 😉

Ex.

""

vi sitter här i studion och gör en låt som blir bra

och vi gör en låt i fl studio en techno låt som blir bra

 

och sen loggar vi in på youtube o vi laddar upp låten

vi får några träffar

 

sen går vi in på studio forum och sänder ut länken

om låten sen så får vi bra kritik sen så kommer vi in på 100% party !

 

vi kännar pengar !

""

När det gäller denna sortens texter, så försök få till rim!

Folk får lättare att hänga med och känner igen sig nästa gång man hör den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattade inte heller vad han menade. Trodde att han satt och skrev i replokalen och datorn gick sönder och det var nåt sånt han ville ha hjälp med.:-)

Men man är väl för gammal för att förstå ungdomens språk.:-D

//Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

mickestrang: Att du inte förstår måste betyda att du i så fall har dålig skriftförståelse och i överlag rätt dålig språkförståelse. Såvida man inte har några diagnostiserade problem med språk/skrift bör man kunna utröna vad som skrivs mellan raderna och förstå ett budskap även om det inte är grammatiskt korrekt.

Snälla, om du ändå tänkt kommentera så kan du väl lägga ner åtminstone en minuts tid för att läsa och förstå vad tråden handlar om.

Mattias har skrivit en låttext. Han vill veta vad ni tycker om den. Den handlar i korta drag om att han gör en låt och att den efter diverse datorproblem blir framgångsrik på Youtube. Så svårt var det väl ändå inte mickestrang?

Mattias: Jag tycker att den är bra och tycker egentligen inte att du behöver ändra någonting. Musik ska vara roligt, och att överanalysera och lägga ner för mycket energi på en text kan ibland motverka sitt syfte. I rätt sammanhang skulle en sån här text fungera jättebra.

Jaha?, det var en text och inte en fråga.....

Jag drar mej ur redan här för husfridens skull. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på till vem och varför jag ställde frågan. 😉

Det är jag väl medveten om.

Tråden lämnade väl ganska tidigt trådskaparens "text" och blev en lektion i skriv- och läsförståelse istället. Då tyckte jag det blev intressant.

Då och då hamnar du och jag i diskussion. Ibland korta repliker, ibland flera sidor långa.

Jag har funderat lite kring det där. Det är inte ovanligt att vi har liknande åsikter i ett ämne. Vi verkar däremot sällan vara överens om formen, hur vi vill att diskussionen/resonemanget/argumentationen ska föras.

Är man väl uppvärmd är det intressant och roligt (åtminstone för mig). Och som du säger, tråden kanske ändå redan är död. Men ibland, som till exempel den här gången, kanske man kan låta tråden vara av hänsyn till TS. Det finns en möjlighet att hon/han återkommer och faktiskt kan få ut något konstruktivt av det hele.

Eller så är det för varmt och jag har ingen lust att leka leken helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ibland, som till exempel den här gången, kanske man kan låta tråden vara av hänsyn till TS. Det finns en möjlighet att hon/han återkommer och faktiskt kan få ut något konstruktivt av det hele.

Han har "återkommit" fyra gånger faktiskt. Och det finns ju en chans att MattiasSikmar får ut något konstruktivt av det hela, t.ex. att vara lite tydligare i sina inlägg och inte utgå ifrån att alla är superlingvister som några få i den här tråden.

Eller så är det för varmt och jag har ingen lust att leka leken helt enkelt.

Synd, att argumentera med/mot dig är lite av hjärngympa! 😉 Men OK, vi provar igen när det blivit kallare.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...