punkrockdude Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 (edited) Fy fasiken vad stora och tunga de är!!!! Helsike, knappt så de får plats på mitt skrivbord. Och så vägde paketet 35kg. Knappt så jag kunde få in dem i bilen. Hehe Edited January 19, 2005 by punkrockdude Link to comment Share on other sites More sharing options...
cm0s Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 (edited) Jaha? Vill du att vi ska diskutera vikten på dina monitorer? 😏 Edited January 19, 2005 by cm0s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neosus Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 😆 ...när jag köpte min P8A så blev dom paketerade i en stoooooor kartong som vägde minst 60 kg...Det stod Roland Drums på kartongen. 😄 ...så jag blev tvungen att ringa efter farsans volvokombi... 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
punkrockdude Posted January 19, 2005 Author Share Posted January 19, 2005 Jaha? Vill du att vi ska diskutera vikten på dina monitorer? 😏 Ja, det vill jag 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tokas Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Äh, det var väll inget. När vi skulle laga vår mixer, Soundtracs MR-24, så var den så STOOOR så vi var tvugna att hyra ett SLÄP för att kunna transportera det. Och det var så tungt att vi var tvugna att vara TRE stycken att bära det. 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
punkrockdude Posted January 19, 2005 Author Share Posted January 19, 2005 Äh, det var väll inget.När vi skulle laga vår mixer, Soundtracs MR-24, så var den så STOOOR så vi var tvugna att hyra ett SLÄP för att kunna transportera det. Och det var så tungt att vi var tvugna att vara TRE stycken att bära det. 😄 Hehe, nästan så man skulle slängt in här om hur jag gör när jag ska "hm hm hm" för den är så STOR 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Är "lightweight" ett försäljningsargument som monitortillverkarna försöker använda sig av? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Min är tung också. Frugan har ett helvete kan jag lova. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Min är tung också. Frugan har ett helvete kan jag lova. Din vaddå??? 😆😆😆 😆😆😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Min är tung också. Frugan har ett helvete kan jag lova. Din vaddå??? 😠😆😱 😆😆😆 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wah-wah Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 He, he... Träffade på en kille för en massa år sedan som var fullständigt övertygad om att ju mer nånting väger, desto bättre ljud! Han var ute efter en ny basförstärkare och satsade på Trace Elliot då den vägde mycket mer än en GK och därmed, enligt honom, lät minst dubbelt så bra 😳 Killen hade till och med en teori om att man kunde fixa dåligt ljud genom att lägga sandsäckar i förstärkaren och på så vis öka både tyngd och naturligtvis ljudkvalité 😉 Sug på den ni !!! 🙂 /wah-wah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredster Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 He, he... Träffade på en kille för en massa år sedan som var fullständigt övertygad om att ju mer nånting väger, desto bättre ljud! Han var ute efter en ny basförstärkare och satsade på Trace Elliot då den vägde mycket mer än en GK och därmed, enligt honom, lät minst dubbelt så bra 😳 Killen hade till och med en teori om att man kunde fixa dåligt ljud genom att lägga sandsäckar i förstärkaren och på så vis öka både tyngd och naturligtvis ljudkvalité 😉 Sug på den ni !!! 😎 /wah-wah 🙂😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vallhagen Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Killen hade till och med en teori om att man kunde fixa dåligt ljud genom att lägga sandsäckar i förstärkaren och på så vis öka både tyngd och naturligtvis ljudkvalité 😉 Sug på den ni !!! 😳 /wah-wah Kan man hänga blytyngder i axelbandet och därigenom få mer sustain i guran? hehe ...fast nån sanning ligger det ju bakom vikt-teorin.. det är klart att ett kabinett i tätt tungt trä låter bättre än ett i wellpapp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts