Jump to content
Annons

Vilka vill delta i ett samarbete?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons
  • Svar 230
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Detta blir nog kalas. Vet alla som ska delta vad som händer nu? Det gäller att vara aktiv i tråden för att hänga med i svängarna =). Ska skrapa på en refräng ikväll. Gör det gärna ni också.

Ikväll? Och det säger du klockan 00:18 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta blir nog kalas. Vet alla som ska delta vad som händer nu? Det gäller att vara aktiv i tråden för att hänga med i svängarna =). Ska skrapa på en refräng ikväll. Gör det gärna ni också.

Ikväll? Och det säger du klockan 00:18 😠

Haha ja inspirationen flödar bässt på natten =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...

Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud.

I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total.

🙂

Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =)

jo visst bouncade? vad betyder det, kan inte alla sånna här svåra ord 😆

Att bounca är desamma som att göra en mixdown av det man har spelat in.

och så att även om ljudpåret bara är 8 takter eller nått så ska man göra en mixdown på alla takter som ska va med i låten eller?

Korrekt.

och låten är på hur många takter?

Link to comment
Dela på andra sajter

så lång som den är nu så är den på 37 bars. Det ser du i första inlägget. =)

ok trevligt, men jag kan ju inte lägga solot förens gitarr kompet är klart så jag avaktar 🙂

Jo det e klart hehe. Jag håller på att meka med en refräng nu. Och joey ska lägga en sång slask på osiris version av låten för att se hur sångmelodin låter med en vettig sångare hehe. =)

Kommer bli kul =)

Link to comment
Dela på andra sajter

hopp hopp!

nu kom jag tillbaka här 🙂

Ser att jag missat en del. Men som jag fattat det, först läggs trummor, sen bas?! sen piano och sen kan man börja med ackegurorna? am I right or am i playing with the fish?

Jupp nåt i den stilen =). Men först ska låten bli klar. Hoppas på några förslag på refräng nu =). Jobbar själv på det men vi åxå att andra ska komma med idéer åxå. Det är ju ett samarbete =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, fast om jag ska va helt ärlig, så höll nog versen högre kvalitet. Men jag tycker vi ska jobba vidare på det. Det kommer bli bra. 😳

Egentligen skulle jag nog vilja ha refrängen i moll. Jag kan kika lite mer på det när jag kommer hem sen. Om jag kan komma på nåt...

Redigerat av Musiker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, fast om jag ska va helt ärlig, så höll nog versen högre kvalitet. Men jag tycker vi ska jobba vidare på det. Det kommer bli bra. 😆

Egentligen skulle jag nog vilja ha refrängen i moll. Jag kan kika lite mer på det när jag kommer hem sen. Om jag kan komma på nåt...

Jo det är mycket möjligt =). Jag målar upp värsta bilderna i huvudet just nu som jag inte kan få fram hehe. Moll hmmm. Har fåt6t olika åsikter om det ska vara dur eller moll. Men det spelar inte så stor roll. Om det passar så är det klart vi ska ha det.

Har du nåt förslag musiker? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, fast om jag ska va helt ärlig, så höll nog versen högre kvalitet. Men jag tycker vi ska jobba vidare på det. Det kommer bli bra. 😆

Egentligen skulle jag nog vilja ha refrängen i moll. Jag kan kika lite mer på det när jag kommer hem sen. Om jag kan komma på nåt...

Jo det är mycket möjligt =). Jag målar upp värsta bilderna i huvudet just nu som jag inte kan få fram hehe. Moll hmmm. Har fåt6t olika åsikter om det ska vara dur eller moll. Men det spelar inte så stor roll. Om det passar så är det klart vi ska ha det.

Har du nåt förslag musiker? =)

Nej, inte än. Men jag ska fila lite när jag kommer hem, så kanske jag får in ett inlägg om det ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon. Vad tyckte du om Joeys sång? Jag blev helfrälst i förslag 1. Han sjöng det så jäkla fint tyckte jag =). Asbra jobbat Joey =). Detta kommer nog bli kalasfint =).

MVH//Kenny

Perfekt. Super bra. Jag tyckte om båda förslagen. Som sagt riktigt bra. Nu börjar det hända grejor här! 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon. Vad tyckte du om Joeys sång? Jag blev helfrälst i förslag 1. Han sjöng det så jäkla fint tyckte jag =). Asbra jobbat Joey =). Detta kommer nog bli kalasfint =).

MVH//Kenny

Perfekt. Super bra. Jag tyckte om båda förslagen. Som sagt riktigt bra. Nu börjar det hända grejor här! 😆😄

Som fasen =). Jag röstar på förslag 1 =). Tyckte han sjöng det bättre än vad jag hade tänkt mig i huvudet =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...