Jump to content
Annons

Vilka vill delta i ett samarbete?


Ken Kängström

Recommended Posts

Odel jag ser att du läser  😉

Vad tycker du?

kör hårt!

jag ska nog inte gapa till det här... men ett gitarrspår, lite sparsamt spelat kanske?... (mycket gitarrer blir det).

O fasen. Synd. Vore kul om du sjöng annars. Vi är 4 gitarrister men visst det ska vi förrsöka ordna hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 230
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag använder logic. Så det så.

Men om du lägger upp en form på låten, exakt hur många takter det ska vara och bpm å så... Sen så är det ju bara att spela in... till den skissen du lägger ut... och sen så får nån pussla ihop det?

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

I inspelningsfas så bestämmer vi oss för ett tempo i bpm och spelar endast in ljudfiler (alltid Wav eftersom det funkar både på Mac och PC utan problem)

det bästa vore om man börjar med den absoluta grunden, mao trummor och bas men vet inte hur man ska lösa det såhär på långdistans.

Mixning behöver vi inte bry oss om än eftersom inte allt är inspelat än.

Sen när folk bouncar ner sina Audiospår så kom ihåg att inte ha effekter eller panorering aktivt. Låt även mixern stå oförändrad och låt det för sjutton inte dista 😛🙂

jag har säkert glömt massor 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du lägger upp en form på låten, exakt hur många takter det ska vara och bpm å så... Sen så är det ju bara att spela in... till den skissen du lägger ut... och sen så får nån pussla ihop det?

Eller?

jepp

Redigerat av Odel
Link to comment
Dela på andra sajter

I inspelningsfas så bestämmer vi oss för ett tempo i bpm och spelar endast in ljudfiler (alltid Wav eftersom det funkar både på Mac och PC utan problem)

det bästa vore om man börjar med den absoluta grunden, mao trummor och bas men vet inte hur man ska lösa det såhär på långdistans.

Mixning behöver vi inte bry oss om än eftersom inte allt är inspelat än.

Sen när folk bouncar ner sina Audiospår så kom ihåg att inte ha effekter eller panorering aktivt. Låt även mixern stå oförändrad och låt det för sjutton inte dista 😛🙂

jag har säkert glömt massor 😉

Tycker också vi kör på waav. Smidigast och de flesta vet hur man hanterar det.

Ska vi spela in 16 eller 24 bit?

Ska vi gå igenom uppmickningen av det olika instrumenten?

Tänkte så att vi får bästa möjliga resultat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi gå igenom uppmickningen av det olika instrumenten?

Tänkte så att vi får bästa möjliga resultat.

Jag kör iaf en blandning mellan line-in och uppmickning av mina Takaminegura med en ADK Vienna Edition. Har bra inspelningsmöjligheter med grymma förhållanden 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bra inspelningsmöjligheter med grymma förhållanden 🙂

nån som står med Revolvern mot tinningen på dig? Eller ligger du på en spikmatta samtidigt? 😉

lavrell, sluta! Du får mig att skriva off Topic 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bra inspelningsmöjligheter med grymma förhållanden 🙂

nån som står med Revolvern mot tinningen på dig? Eller ligger du på en spikmatta samtidigt? 🙂

lavrell, sluta! Du får mig att skriva off Topic 😛

haha, din mupp! 😛

nåja back to topic: För er som inte redan förstått det kan ju spela in era saker om ni lägger in skissen som ljudfil i eran sequenser och ställa in rätt bpm (100) så kommer ju alla takter rätt.

Ifall nu herr Metal's testsnutt är i 100 bpm? 😉

EDIT: E-mail = lavrell@gmail.com (stor inbox, 1 Gb, så det går att skicka väldigt stora filer)

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Har bra inspelningsmöjligheter med grymma förhållanden 🙂

nån som står med Revolvern mot tinningen på dig? Eller ligger du på en spikmatta samtidigt? 🙂

lavrell, sluta! Du får mig att skriva off Topic 😛

haha, din mupp! 😛

nåja back to topic: För er som inte redan förstått det kan ju spela in era saker om ni lägger in skissen som ljudfil i eran sequenser och ställa in rätt bpm (100) så kommer ju alla takter rätt.

Ifall nu herr Metal's testsnutt är i 100 bpm? 😉

Yep 100 bpm. Skrev in det i första inlägget. Så all sånt står där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mustafa, Vad har du för utrustning? Mickar?

Ni som kompar akustiskt. Ska ni dubba era gitarrer 2 grr var?

Det kan vara snyggt att panorera ut dom eller vad tror ni?

Det är väl lika bra att dubba det kanske fyra fem gånger 😉 så den som mixar har nåt att jobba med 😛

Basen kommer jag inte dubba, dock spela in med både mick och line.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mustafa, Vad har du för utrustning? Mickar?

Ni som kompar akustiskt. Ska ni dubba era gitarrer 2 grr var?

Det kan vara snyggt att panorera ut dom eller vad tror ni?

Blir inte det lite väl mycket va? Två tycker jag räcker bra! Eller hur många personer det nu blir!

Redigerat av Musiker
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som kompar akustiskt. Ska ni dubba era gitarrer 2 grr var?

Det kan vara snyggt att panorera ut dom eller vad tror ni?

Ja vi får först komma överens om vad vi ska spela men om vi snackar the ringa-racka-shit så är ju 3 dubbar grejtans med en svag i mitten och starkare utpanorerade som vanligt.

men om nån ska plinka lite fingerplock så känns dubbning rätt onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...