Jump to content
Annons

Snälla...


insolitus

Recommended Posts

Förlåt om jag låter som en svenskalärare, men snälla försök att inte få några fula särskrivningar. Det ser mycket trevligare och seriösare ut utan särskrivningar. Jag vill inte gnälla på någon, och kan mycket väl ha gjort fel själv, men snälla... 🙂

Jag kan i och för sig inte hitta så många nu men det kan bli värre. 🙂

Fan, va illa det här lät, men hoppas ni fattar vad jag menar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror det är sånt kassa säljare använder sig av ...

Själv är jag mer orolig för undervattensbåtseldsläckningsaggregatsupphängningsanordningar och Norrlandsbygdsförtidspensionärsföreningsstyrelsesammanträdesprotokollskopior.

Redigerat av wollibolli
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också suttit och irriterat mig på detta i flera dagar... Skönt att någon orkade ta upp det. Jag garvar mest när jag ser mycket särskrivningar. Men, jag tycker definitivt inte att det ser bra ut, eller att man blir förstådd på rätt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

iof är det bara en vanesak. eftersom folk läser mer engelska nu för tiden så ser man tydligare att man tar efter sättet englska skrivs på. så småningom lär juh de flesta särskriva i svenska också. kanske där det kommer ifrån i alla fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var några år sen, men jag hörde att min farsa satt och asgarvade framför datorn i en halvtimme, och jag började undra vad han höll på med. Sen garvade vi tillsammans i en halvtimme till. Det är en hysteriskt bra sida om man vill liva upp sin trötta själ lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

gzede (oregistrerad)

jag måste hålla med trådskaparen.. det blir ju kortslutning i huvudet när folk skriver t ex "Ljud kort".. eller "Grov het" eller vad man nu hittar på..

samma som vissa gillar att skriva "Mobil telefon".. framför mig ser jag en stoor telefon, typ gammal NMT-härk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja helt klart.

...eller Havre Gryns Gröt....funkar juh inte. 😠

Men jag vill påpeka en liiiiiiten grejj bara. Det finns folk som kanske inte vet när man ska särskriva eller inte särskriva. Man måste ha ett visst överseende...

En del har väldigt stor kunskap inom det svenska språket. Andra har det inte.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

gzede (oregistrerad)
Ja helt klart.

...eller Havre Gryns Gröt....funkar juh inte. 😠

Men jag vill påpeka en liiiiiiten grejj bara. Det finns folk som kanske inte vet när man ska särskriva eller inte särskriva. Man måste ha ett visst överseende...

En del har väldigt stor kunskap inom det svenska språket. Andra har det inte.

😆

Bättre att skriva ihop engång för mycket en en gång för lite 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Nej. Det heter svensk lärare.  😆  😄  😄  😆

Ja, men då betyder det att läraren är svensk. 😄

Jaha... 😆😄😄

Men vad heter det om läraren är utlänning...? 🙂

utländsk lärare?

Lärare med utländsk ursprung?

Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...