Jump to content
Annons

Köra live med FL


Hjorten

Recommended Posts

I höst har jag ett gig och hade då tänkt att faktiskt köra live med FL för första gången.

Min tanke är att jag ska bygga upp ett set med diverse låtar jag gjort, och det är här jag har fastnat på sätt och vis. Jag vill kunna öppna upp (läs: importera) flera olika projektfiler och sammanställa dom i en enda för att kunna skapa övergångar och så vidare. Jag kikade lite snabbt igår men lyckades inte hitta något bra sätt att göra detta på (har i och för sig inte kikat i manualen något än).

Är det någon som har några bra tips på hur jag kan göra? Förutom att bounca ut hela låtar och sen arrangera dom som jag vill ha dom.

Är på jobbet nu och har inte möjlighet att prova saker i FL, eller ens läsa manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag känner inte till något sätt att öppna flera projektfiler samtidigt, tveksam till om det går. Du får nog exportera dem till wav först och importera ljudspåret. Om du vill ha lite extra flexibilitet så finns det en checkbox för att exportera varje kanal för sig.

Skulle nog rekommendera dig att ta hem en demoversion av Ableton Live, då hinner du lära dig grunderna i programmet och samtidigt testköra det på spelningen, så ser du om det är något du vill köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha lite extra flexibilitet så finns det en checkbox för att exportera varje kanal för sig.

Det känner jag mycket väl till sedan tidigare ☺️. Men i det här fallet skulle det stjälpa mer än hjälpa.

Skulle nog rekommendera dig att ta hem en demoversion av Ableton Live, då hinner du lära dig grunderna i programmet och samtidigt testköra det på spelningen, så ser du om det är något du vill köpa.

Har det liggandes på datorn men har inte petat mer på det än att bara fula omkring med en demolåt i ett par minuter, kan nog kanske vara värt att sätta sig in i det trots allt. Får undersöka lite och hoppas på det bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...