Jump to content
Annons

ADAM a7 VS. Dynaudio BM5a


Ladah

Recommended Posts

Annons
Hej hopp!

Dax för monitorer. Är det någon som har erfarenhet av dessa två typer av monitorer?

/L

Jag äger ett par Dynaudio och är galet nöjd men det är nog mest en smaksak skulle ja tro. I vilket fall lär man ju lära sig att arbeta med sina monitorer. Jag har vid ett flertal tillfällen verkligen funderat om det är 7" element som sitter i mina monitorer.. Tycker dom ser väldans små ut för att vara 7" men det kanske beror på hur man väljer att mäta? Har en kompis som äger ett par Mackie HR824 (heter dom så???) och han gnäller ofta på att mina monitorer låter instängda jämfört med hans men å andra sidan tycker jag att hans är på tok för vassa i diskanten. Provlyssna om du kan och har möjlighet. Sound on sound har gjort en recension av Dynaudio som du hittar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Jag har jämfört dessa och mitt val skulle vara enkelt men det säger ingenting då du ändå måste jämföra själv.

... nu får Claes propagera för A7 ... 😑

shit, hur är du när du är subjektiv Gilbert??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hört den lilla Dynaudio-modellen, utan bara större - men Dynaudio tillhör absolut de jag skulle överväga om jag inte kunde köra med ADAM... 😑

Du borde försöka lyssna på båda modellerna och bilda en egen uppfattning om dem. Jag gillar A7, men monitorer är ganska personligt och även om många tycker mycket bra om en viss modell, så är det inte säkert att det är den modellen som ger dig vad du behöver för att göra ett bra jobb...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...