Jump to content
Annons

Propellerheads website räknar timmar och dagar...


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

va tusan är de för något?

Vad tror ni om detta? ¨

Från Propellerheads sida.

Comment posted by: Jörgen Larsson - 2010-05-24 08:40

Treudd + tre stenar + Doc oc + King kong = Monster Rebirth RB-338!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Står ju:

"Reason 5 and Record 1.5

Welcome to five days of Reason 5 & Record 1.5!

Join us for daily updates on the most massive upgrade to our flagship products ever. Check out the videos and details on the software that we are working hard to bring you at the end of the summer. And don't forget to sign up for beta testing"

Uppdaterades det nu precis eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

#¤%!&... arrrrggg... det står på Propellerheads sida att om man köper Reason+Record från och med idag (24 maj), så får man gratis uppdatering till nya Reason 5 + Record 1.5 när det släpps efter sommaren.

Jag köpte Reason+Record för en vecka sedan, och missar således denna kampanj... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jahapp. Octorex, kändes så där. Jag kör ju NN-XT för Rex filer och då kan man ju göra liknande grejer, dock ej 8 samtidigt. Men men lite workflow förbättring blir det ju.

Få se vad nästa lucköppning blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ok, då bettar jag på följande grejer:

Trident / Neptunes - Ny Synt a la Alchemy eller Absynth

King Kong - Ny Monstertrummaskin

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

OctoRex känns väl inte så där himla spännande direkt, jag använder sällan DrRex. Men det kanske är kul om man brukar köra massor med färdiga loopar.

Jag hoppas på lite mer matnyttigt. Återstår också att se vad som är nytt i Record!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utöver "avsaknaden" av stöd för VST-plugin, vad saknas egentligen i Record? Jag använder bara Reason själv så jag är inte så insatt i just Record-biten. Men jag skulle älska att jobba med röst i Record. Gör det inte nu pga. att Melodyne/AutoTune osv inte går att köra, blir lite väl pilligt om man först ska spela in i Cubase, fixa det där och sen lasta in i Record. Vad saknar ni andra där egentligen? Jag menar, på vilka fronter kan det förbättras anser ni? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad saknar ni andra där egentligen? Jag menar, på vilka fronter kan det förbättras anser ni? 🙂
Reverse, pitch shift, time stretch, strip silence, crossfades...
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad saknar ni andra där egentligen? Jag menar, på vilka fronter kan det förbättras anser ni?

En riktigt bra samplespelare, typ Kontakt, samt midi-ut.

NN-XT i all ära, men den är ganska elementär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Octorex är ju klockrent! Äntligen slipper man allt tjafs med flera olika rex-spelar etc. Eller jo, det ÄR ju flera olika men i en o samma grunka! Kungligt!

Jag kör mkt percussion rex:at så det här kommer bli kalas! Skönt också att man kan vrida och vända på ljuden för lite mer weird noises.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som köpt reason + record senaste veckan: MEJLA OCH FRÅGA! dom är väl inte dummare än att inse att om dom inte på nått sätt ger er en förmån tappar dom kunder!

Annars kanske Trident syftar på ett utbytbart mixerbord till record inspirerat av ett Tridentbord?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då bettar jag på följande grejer:

Trident / Neptunes - Ny Synt a la Alchemy eller Absynth

King Kong - Ny Monstertrummaskin

Eftersom de har Thor synthen så känns det ju som om det borde vara en synth som kommer heta Neptune eller kanske då Poseidon som en hyllning till Gbg ☺️

De lekte ju med DrRex namnet så.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som köpt reason + record senaste veckan: MEJLA OCH FRÅGA! dom är väl inte dummare än att inse att om dom inte på nått sätt ger er en förmån tappar dom kunder!

Fast det är ju just en förmån de erbjuder.

Någonstans behöver man dra en skiljelinje. Ju närmare man är att få gratis desto mer snopet känns det.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag gissar att dagen avslöjande är Record Alfapet... fast med en ny twist, man gör hela sångtexter med framslumpade ord.

Längsta meningen vinner.

(Detta med tanke på vad som kommer fram när man har musen över dagens box på websiten)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att dagen avslöjande är Record Alfapet... fast med en ny twist, man gör hela sångtexter med framslumpade ord.

Längsta meningen vinner.

(Detta med tanke på vad som kommer fram när man har musen över dagens box på websiten)

Jag ser beskurna ord så jag gissar på en universell bitreducerare. Du kan nu minska bitdjupet i alla rack med en enda kontroll. Ger ett helt annat resultat än att bara slänga på en scream på mastern. Det kommer bli en helt outstanding 8-bitars summering! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog på grymma updateringar eftersom det är uppgradering from 4 till 5 och inte till 4.5 som dom brukar göra 😄

I record1.5 hoppas man ju på time stretch och pitch shift 😄

Såg på videon och men verktygen för sequencern att det är ett verktyg med ett M på... Är det nytt? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är ju just en förmån de erbjuder.

Någonstans behöver man dra en skiljelinje. Ju närmare man är att få gratis desto mer snopet känns det.

Jo, så känner jag också. Någonstans går ju gränsen, och det är alltid folk på båda "sidorna". Såg att en uppgradering för både Reason och Record kommer att ligga på 99€. Inte så blodigt. Det får man leva med.

Skulle vara intressant också att veta hur prestantakraven på hårdvaran kommer att se ut. Kommer de vara samma/liknande som dagens krav för Reason 4 och Record 1.0?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Saknar fortfarande audiomöjligheter, men det lär väl knappast dyka upp

Mmm, Record kallas audiodelen.

Eller menar du en djupare audioredigering?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...