Jump to content
Annons

Bästa gratis kompressorn?


Rundberg

Recommended Posts

Annons
Jag jobbar på en mac dator med Logic pro 9;)
I skrivande stund finns det ingen gratiskompressor (med övrig spec. AU-plugg och funkar bra på dagens Intel-Macar) som jag skulle föredra framför Logics egna kompressor.

Så antingen råder jag dig att fortsätta med Logics kompressor eller så köper du en kommersiell kompressorplugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Angående ReaComp... jag har strul att få Reapers pluggar att funka i Cubase5.. nån annan som har samma problem?

(Förlåt ifall detta räknas som trådstöld 🙂)

On-Topic: Lär ju rekommendera Yohng's L1-klon.. En limiter visserligen men den använder jag mkt! 😄

laddas hem här!

Edit: La till W1-länken..

Redigerat av Tracer
Link to comment
Dela på andra sajter

"Rough Rider is a modern compressor with a bit of "vintage" style bite and a uniquely warm sound."

Unikt varmt ljud... okej.

Testa kan man ju alltid göra 😉

Rough Ridern är väldigt bra! Den kan inte ersätta Logics inbyggda kompressor, men den är underbar som komplement. Den är supertung och lämpar sig bäst till riktigt hård komprimering av tex. trummor eller akustisk gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfillet funkade inte till intel macar senast jag tittade in på deras sida.tyvärr.

Får ju passa på att nämna stilwells pluggar. Är ju gratis att använda så länge man vill som demo.

Vill man köpa dom så är de ju väldigt billiga också.

http://www.stillwellaudio.com

The Rocket och major tom heter de som jag provat. Finns en ny busskompressor nu också såg jag.

Men jag har faktiskt lämnat dessa mer o mer till förmån för logics egna kompressor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger bara... Tretow!

Visst, det är ju en annan tidsålder, men ändå...

Jo men lyssna bara på de där Lord Alge bröderna(som mixat green day och ett dussin andra amerikanska rockband).

han komprimerar ju sina akustiska gitarrer ganska hårt.

Svårt att se hur han annars skulle kunna få plats med dom i sådana täta mixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
UnequalEquation (oregistrerad)

Classic Series har ganska hyffsade gratisgrejer, jag brukar använda dem ibland, dock mest limitern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...