Jump to content
Annons

Ännu en gammal musiker som presenterar sig..


HyvääSaxofonista (oregistrerad)

Recommended Posts

HyvääSaxofonista (oregistrerad)

Hej alla!

Har alldeles för länge bara kollat in detta ypperliga forum utan att delta men nu är det dags..

Jag, en gammal f. d frilansande saxofonist, 50 år- lika gammal som min gamla Tenorsax Selmer Mark 6. 🥰

Inga spelningar längre, sen länge utbytta mot fast men trist Datajobb som kompenseras med entusiastiskt PC-hemstudio-pulande- Ett intresse som började redan med en Atari för många år sen...

Är tämligen jazzskadad samt Michael Brecker-samlare som försöker göra min musik levande o jazzinfluerad med framförallt bra samplade VST-instrument men det är svårt att spela jazz i datorn- Funkar inte att kvantisera jämfört med beat-orienterad musik..

Ser ödmjukt fram emot att få lära mig mer om t ex Cubase och kanske den svåra konsten att mixa eftersom jag endast är musiker som har koll på toner/harmonier men knappast när det gäller frekvenser och ljudteknik....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen! :-)

Själv är jag heltidsmusiker som keyboardist, i andra hand ljudtekniker och låtskrivare, men visst är det svårt att hålla fingrarna borta från datorn och alla VST-pluggar, när man precis fött en ny låtidé?

:-)

Lycka till! Mvh. Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit! Forumkvoten av Michael Brecker inspirerade saxofonister håller just nu på att svämma över men det ryms så klart en å annan till! :rolleyes: Fan vad kul! Jag älskar Brecker Brothers!!! Att spela in realtids-audio idag är inte svårt. Köp en lagomt fin kondensatormick till din sax och ett hyfsat ljudkort för musikbruk så är du hemma. Lär dig fort så kan vi jamma via nätet! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Välkommen hit! Forumkvoten av Michael Brecker inspirerade saxofonister håller just nu på att svämma över men det ryms så klart en å annan till! 😠 Fan vad kul! Jag älskar Brecker Brothers!!! Att spela in realtids-audio idag är inte svårt. Köp en lagomt fin kondensatormick till din sax och ett hyfsat ljudkort för musikbruk så är du hemma. Lär dig fort så kan vi jamma via nätet! 🙂

Tack,

Har egentligen allt som behövs för att spela in, datorer, ljudkort o s v. Men det stora lyftet för att spela in sax är att jag nyligen skaffat en bättre mick: Neumann TLM 102- låter kanon jämfört med en gammal Milab som jag haft tidigare.

Jag blir sugen att göra lite nya låtar och köra saxen med den nya micken.

Kollade din MySpace-sida: Låter riktigt bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Välkommen! :-)

Själv är jag heltidsmusiker som keyboardist, i andra hand ljudtekniker och låtskrivare, men visst är det svårt att hålla fingrarna borta från datorn och alla VST-pluggar, när man precis fött en ny låtidé?

:-)

Lycka till! Mvh. Robin

Tack Robin,

Spelar mycket keyboards själv för husbehov. Använder Ivory VST Grand och blir nästan själv lurad av man spelar på riktiga flyglar. Annars har jag svårare med låtidéer vilket mest beror på tidsbrist. Det var annat när jag var heltidsmusiker, då hade man musik i huvet hela tiden, hade mer tid för att lyssna på nya saker och fick automatiskt fler idéer. Men kul är det fortfarande....

Link to comment
Dela på andra sajter

HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Ja välkommen i det gröna. Jag är ännu värre skitgammal, 54 år, håller på ändå, alla häpnar att jag fortfarande andas. Håller mig ung med musik och segling och knullning.

Trevligt,

Låter som en bra kombination. Segling har jag dock inte provat ännu....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...