KristianR Postat 17 mars 2010 Postat 17 mars 2010 Har införskaffat mig ett MOTU 8pre till mitt Cubase 4. Har dock inte fÄtt allt att fungera Àn. IngÄngarna 1 o 2, samt main out 1 o 2 fungerar utmÀrkt. Resterande 6 ingÄngar och phones-uttaget stÄr dÀremot som inaktiva och fungerar inte. NÀr jag anvÀnder phones-uttaget som vanlig utgÄng nÀr jag gör andra saker pÄ datorn, dvs inte i cubase, sÄ fungerar det som det ska. AlltsÄ bör det handla om nÄgon instÀllning i Cubase. Jag har stÀllt in enligt va de skriver i MOTU-guiden ang. instÀllningarna i Device Setup. Jag Àr ganska fÀrsk pÄ omrÄdet sÄ skulle vara gött med tydlig hjÀlp om nÄgon vet. Tack!
zagor Postat 17 mars 2010 Postat 17 mars 2010 F4 eller vst connections frÄn Devices meny. aktivera de ingÄngarna du vill, samt rÀtta till hörlurutgÄngen.
KristianR Postat 17 mars 2010 TrÄdstartare Postat 17 mars 2010 Tack sÄ mycket! Finns det nÄgot sÀtt att "spara" det sÄhÀr sen? NÀr jag startade om Cubase efter Àndringen sÄ behövde jag göra om samma sak igen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.