Jump to content
Annons

MIDI trummor till reaper?


LIPPE

Recommended Posts

Hej jag är nybörjare på inspelningsprogram och har använt reaper nån vecka kanske, jag har digitaltrummor som jag har kopplat från en MIDI/USB kabel men undrar vart jag ska trycka för att reaper ska känna av MIDI trummorna så jag kan lägga in dom på ett spår och spela in?

tack för framtida svar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har en annan fråga om reaper som jag kan ta här ist för att göra en ny tråd, jag vet inte vad det kallas men tar ett exempel:

jag börjar spela in en låt och tabbar mig efter ett tag och vill fortsätta spela in där jag tabbade mig genom att man spelar med innan man tabbade sig och att inspelningen startar där man tabbade sig så det inte låter som massa klippnigar?

hoppas ni fattar vad jag menar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en annan fråga om reaper som jag kan ta här ist för att göra en ny tråd, jag vet inte vad det kallas men tar ett exempel:

jag börjar spela in en låt och tabbar mig efter ett tag och vill fortsätta spela in där jag tabbade mig genom att man spelar med innan man tabbade sig och att inspelningen startar där man tabbade sig så det inte låter som massa klippnigar?

hoppas ni fattar vad jag menar 😆

punch in / out

hoppas du fattar

Link to comment
Dela på andra sajter

är helt ny på det här så skratta inte förstår vad du menar, men när jag ska välja punch in effekten ska jag alltså bara högerklicka på spåret så står det där? för där hitta ja inget 😄 eller själva edit menyn aja gärna bebis instruktioner om någon orkar lite fort

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Reaper men har aldrig gett mig på sån där punch in. Jag klickar på record själv och klipper i ordning efteråt... men när jag kollar lite i programmet så finns alternativet "record mode: auto-punch selected items". Fast jag sitter på jobbet utan ljudkort, så jag kan inte testa hur man gör riktigt. :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...