Jump to content
Annons

Avatarstorlek


Ken Kängström

Recommended Posts

Hohoj!

En liten fundering och flashback till tidigare upptaget ämne.

Minns jag helt fel, att ni skalade ner bildernas storlek för att vissa hade dålig uppkoppling och det tog tid att ladda sidorna för dem? Hittar nämligen inte gamla tråden som tog upp det.

Ganska världslig sak, men vore kul om man kunde förstora våra avatarer en liten aning, för jag antar väl att 56k-tiden är över för alla?

Ja, en liten tanke bara. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallå! Visst har du rätt i att segmodemens tid nog är över. Samtidigt är det fler och fler som surfar med mobilt bredband - inte sällan med en månadsvis begränsning i nedladdning.

Men det är inte så viktigt, jag har faktiskt bara för någon eller ett par månader sedan ökat avatarstorleken från tidigare maximalt 64x64 bildpunkter till 80x80 bildpunkter. Maxstorleken i kilobyte räknat ligger på 12.

Räcker detta, är det lagom?

EDIT: För tydlighetens skull, min avatar är gammal och ligger på 64x64 bildpunkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det har jag missat. Har just kommit tillbaka efter en tids paus från internetberoende. 😉

Tja det är ju en förstoring, och jag tycker det är kul om man slipper kisa för att se personen på avataren. 🙂

Eller så borde ja skaffa ett par fönster?

Edit: Stava

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Hallå! Visst har du rätt i att segmodemens tid nog är över. Samtidigt är det fler och fler som surfar med mobilt bredband - inte sällan med en månadsvis begränsning i nedladdning.

Men det är inte så viktigt, jag har faktiskt bara för någon eller ett par månader sedan ökat avatarstorleken från tidigare maximalt 64x64 bildpunkter till 80x80 bildpunkter. Maxstorleken i kilobyte räknat ligger på 12.

Räcker detta, är det lagom?

EDIT: För tydlighetens skull, min avatar är gammal och ligger på 64x64 bildpunkter.

Går det att få 1440x900 mån tro? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå! Visst har du rätt i att segmodemens tid nog är över. Samtidigt är det fler och fler som surfar med mobilt bredband - inte sällan med en månadsvis begränsning i nedladdning.

Men det är inte så viktigt, jag har faktiskt bara för någon eller ett par månader sedan ökat avatarstorleken från tidigare maximalt 64x64 bildpunkter till 80x80 bildpunkter. Maxstorleken i kilobyte räknat ligger på 12.

Räcker detta, är det lagom?

EDIT: För tydlighetens skull, min avatar är gammal och ligger på 64x64 bildpunkter.

Just din avatar är alldeles för liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid tyckt att alla har samma storlek på sin avatar. Det är bara motivet som är olika stort. Det har befunnit sig olika långt från kameran helt enkelt, eller så beror det på zoomningen.

Men menar man med storlek upplösningen på bilden så blir det en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...