Jump to content
Annons

Försöker få ut piano fast vet inget om piano. HJÄLP, ÅTMINSTONDE KOLLA


ZahiiD

Recommended Posts

De finns en låt

Det är så att jag håller på med RnB och jag har inte hållt på med piano överhuvudtaget.. (Jag är på väg att köpa en synth, men inte än) Jag undrar om någon, och jag ber verkligen, skulle kunna fixa piano tonerna från den här låten till en midi fil och skicka de.. Tänkte att den är väldigt simpelt och det skulle inte ta så långt tid för någon som kan..

Eller åtminstonde hjälpa mig på något sätt??

tack i förhan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle våga mig på en gissning att det inte finns någon här som är beredd att sitta och ta ut en låt, och peta in den i en midi-editor hela eftermiddagen, åt någon som inte ens kan bemöda sig att använda skiljetecken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle annars kunna leta efter midifiler som andra redan har gjort och lagt upp på Nätet. Även om sådana sällan är jättebra gjorda, så blir de åtminstone någonting att utgå från och fortsätta jobba vidare med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Han skriver låtar till artister som Rihanna, Timbaland, Brandy osv.. tror de skulle vart riktigt svårt och få kontakt med honom..

Det låter som du inte har nåt samarbete med honom så då ska du nog inte stjäla hans material heller.

Om du inte behärskar melodier och harmonier så finns det ju studier för sånt. Vill du inte lära dig så finns det ju andra hobbies att pyssla med. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Du skulle ju kunna börja samla frimärken istället?

det är just dessa reaktioner/svar jag hatar..

folk tror man ska veta ALLT och ha ALLT i sin studio.. varför finns det här forumet till? För att man ska fråga och få hjälp och då som BÖRJAR bli intresserad av musik blir inte intresserad för att de tänker "Fan, jag vet allt om musik,piano,glass harmonica och toner" snarare "musik verkar roligt och intressant, jag ska försöka lära mig det".. folk måste sluta vara så blinda för nybörjare och, jämfört med de, amatörer.. de e så folk börjar

Redigerat av ZahiiD
Link to comment
Dela på andra sajter

SimonM (oregistrerad)
Han skriver låtar till artister som Rihanna, Timbaland, Brandy osv.. tror de skulle vart riktigt svårt och få kontakt med honom..

Frågan är alltid fri om du kan hitta hans adress.

Annars är planka låtar ett bra sätt att träna sitt gehör och lära sig hur låtar är uppbyggda. Om du är intresserad av musik rekommenderar jag att du börjar försöka planka själv än att leta på nätet eller fråga andra. Om denna låten känns för mäktig att börja med ta någon lättare som Spanien eller Lille katt o.s.v I längden så kommer du tjäna mer på detta.

Att be andra kanske känns som en genväg men, du vet genvägar blir senvägar. Eller hur ska det ordspråket gå, någon som kan planka? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du inte själv att det är lite kul att du ber om hjälp på ett musikerforum att göra musik, eftersom du "har lite svårt för det här med toner"?

Samtidigt kanske han bara vill lära sig att spela med och då är det ju enkelt med tabs eller noter för att kunna spela med och på det sättet lära sig hur låtar fungerar. Själv satt jag med trumtabs till AC/DC och Guns N' Roses för sju år sen och kunde absolut inte spela med till låtarna som saknade tabs, även fast det egentligen bara var vanliga raka rockkomp. Så som nybörjare behöver man lite extra hjälp, det är väl inte så märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inget om toner, så jag kan inte få ut de själv.. finns det något program som kan hjälpa med det.. eller tillägg

Du har ju öron. Lyssna dig fram. Det kanske kommer att a väldigt lång tid för dig, men det går. Alla är nybörjare någon gång. Du måste börja någon gång.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
De finns en låt

Det är så att jag håller på med RnB och jag har inte hållt på med piano överhuvudtaget.. (Jag är på väg att köpa en synth, men inte än) Jag undrar om någon, och jag ber verkligen, skulle kunna fixa piano tonerna från den här låten till en midi fil och skicka de.. Tänkte att den är väldigt simpelt och det skulle inte ta så långt tid för någon som kan..

Eller åtminstonde hjälpa mig på något sätt??

tack i förhan

Vaför ta just denna låt,, finns 100-tals rnb låtar du kan börja med,, ta en låt med en färdig midi fil..

Finns nog ingen som vill ta ut tonerna till dig.

Edit,,

lyssnade på låten,,

Var inget speciellt med den.. Helt ok låt,, Finns massor med liknande ballader,,

Redigerat av Pmm
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget märkligt alls, bara skojigt.

Ja, håna nybörjare är riktigt rolig... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Tyvärr, enda sättet att få ut ett piano är så här

grandlift.jpg

Det där är inget piano utan en flygel. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

folk tror man ska veta ALLT och ha ALLT i sin studio.. varför finns det här forumet till? För att man ska fråga och få hjälp och då som BÖRJAR bli intresserad av musik blir inte intresserad för att de tänker "Fan, jag vet allt om musik,piano,glass harmonica och toner" snarare "musik verkar roligt och intressant, jag ska försöka lära mig det".. folk måste sluta vara så blinda för nybörjare och, jämfört med de, amatörer.. de e så folk börjar

Och nybörjare måste lära sig att det tar tid att behärska ett instrument och vill man inte lägga ned den tiden så kanske man inte ska börja överhuvudtaget.

För övrigt är låten otroligt enkelt och tar nog inte många försök t.o.m för en nybörjare att plocka ut.

För det andra det du ber om är inte hjälp utan att någon ska göra jobbet åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...