Jump to content
Annons

AKG K270 bra lurar eller?

Recommended Posts

Brazil Jack (oregistrerad)
Postat

Hej!

TÀnkte frÄga om nÄgon vet nÄgot om AKG K270?

Tack pÄ förhand

MVH

Daniel

Annons
Brazil Jack (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Men om jag nÀmner att jag köpt dom för 600kr sÄ Àr det vÀl bra lurar för det priset?

mvh

Daniel

Redigerat av Brazil Jack
Postat

Har k240, helt klart de bĂ€sta lurar jag haft. Men Ă„ andra sidan har jag aldrig haft eller provat k270/71. 🙂

LÄter som ett klipp. sjÀlv betalade jag lÄngt över tusenlappen för mÄÄÄÄnga Är sedan!

/Âź

Postat
Har k240, helt klart de bÀsta lurar jag haft. Men Ä andra sidan har jag aldrig haft eller provat k270/71. :rolleyes:

LÄter som ett klipp. sjÀlv betalade jag lÄngt över tusenlappen för mÄÄÄÄnga Är sedan!

/Âź

Köpte ett par 240 till brorsan som present, hade sen tidigare 271:orna sjÀlv.

SlÀngde i pluggen i hörlursutgÄngen pÄ mixern och lyssnade.

Tog tvÄ minuter, sen var jag ivÀg till musikaffÀren att byta 240:na till 271:or.

SÄ mycket bÀttre tycker jag att 271:rna Àr.

Ångrar inte mitt köp för en sekund.

Postat (redigerat)

Det kommer en test i Musik och Ljudteknik med mÀtningar och allt av K271. Tydligen var testexemplaret grymt bra men nÀr testaren bestÀllde ett privat ex. sÄ hade detta en kraftig diskanthöjning (samma i bÄda kanalerna). FrÄgan Àr om AKG medvetet höjt diskanten eller om de bara har problem med kvalitetskontroll?

Jag har ett par Koss 4aa titanium (750 pix) som kÀnns hyfsat raka. Mycket behagligare Àn K240 iaf.

Redigerat av Logichead
Postat

Jag mÄste hÄlla med folk om K 240 Studio. Jag blev pÄlurad(!) ett par sÄdana av Börsen Gbg. Jag gillar dem inte det minsta. Vi har testat dem i studion ocksÄ, katastrof! Trummisar kan definitivt inte anvÀnda dem om de vill spela lite rock. Den upplevda volymen Àr pÄ tok för lÄg och alldeles för snart börja de dista nÀr man vill höja.

I studion har vi en uppsĂ€ttning Beyerdynamic Dt 150? Jag Ă€r lite osĂ€ker pĂ„ modellbeteckningen. De köptes in nĂ€r studion stod fĂ€rdig -95. De har gĂ„tt varma sen dess. NĂ„got element har vi fĂ„tt laga men de har hĂ„llit otroligt bra, kan spela högt och lĂ„ter svingott, tycker alla som fĂ„r spela in med dem pĂ„ öronen. Vad gĂ€ller naturligheten i ljudet dock ett varningens finger. De ökar pĂ„, en i och för sig underbar bas som kĂ€nns görgo nĂ€r man sitter med dem och spelar in, men de Ă€r nog inga lurar att ha om man vill mixa i dem. Ska bli kul att lĂ€sa Studios test av lurar för jag tĂ€nker köpa nya, brĂ€nna mina K 240, begrava dem och dansa runt gravplatsen sjungandes "Hallelujah!" 😛

Postat

Jag kör me K171.

Har inte lyssnat pÄ K271 Àn. Àr det stor skillnad?

Köpte först K240 men dom bytte jag nÀsta dag till K171.

Fanns inga K271 just dÄ...

Postat (redigerat)

Bra namn, Brazil Jack! Jag brukar gÄ och se denna lagom "cheesy" cirkus varje sommar nÀr jag Àr nere i Simrishamn. Förrförra sommaren hade de ett fantastiskt avslutningsnummer! DÄ kom det in en typsik cirkusprinsessa. Alldeles efter henne kom en man som, pÄ pricken, sÄg ut som om han var Mats Ronanders 20 Är Àldre storebror!!! Han hade endast pÄ sig ett par pösiga leopardmönstrade brallor.

Akten började med att Cirkusprinsessan försÄg honom med tillbringare efter tillbringare med nÄgon konstig vÀtska, den sÄg ut som vatten som man hÀllt lite kalk i. Han drack tio sÄdana 2-litare pÄ bara ett par minuter! Magen svÀllde nÄgot fruktansvÀrt, den stod rÀtt ut som en spÀrrballong!

Sen vidtog diverse mer eller mindre bisarra trick dÀr han stack sig med diverse föremÄl hur osnyggt som helst. Blodet forsade, han ryckte och slet upp diverse sÄr hÀr och dÀr. Cirkusprinsessan hoppade pÄ hans uppspÀnda mage. Ni förstÄr att det var fullstÀndigt fantastiskt, va?! Jag lovar att Ni hade tyckt att detta var helt fantastiskt!

Men vad hÀnde dÄ med all den dÀr vÀtskan? Jo, nu ska Ni fÄ höra! Cirkusprinsessan gÄr och hÀmtar en av de tomma tillbringarna och stÀller sig sisÄdÀr 4-5 meter ifrÄn Ronanders brorsa. Hon hÄller upp tillbringaren ovanför sitt nÀpna lilla huvud och Mats brolla börjar........... precisionskrÀkas!!!!!!!!! LÄnga, lÄnga strÄlar av vitt klegg far i underbara bÄgar rakt ner i tillbringaren! NÀr den Àr full, hÀmtar prinsessan en ny och sÄ hÄller det pÄ Ànda tills alla tio Àr fyllda igen! De lÀtena han utstötte nÀr han krÀktes fick det att vÀnda sig i magen. MÄnga i publiken gick, andra mÄdde uppenbart illa. Mina tvÄ döttrar stirrade fascinerat pÄ skÄdespelet.

NÀr han hade vomerat fÀrdigt sÄ började han spruta eld - utan att ha druckit nÄgot annat innan! Han sprutade ocksÄ eld rÀtt ner pÄ sin egen mage, magstarkt!

Det hĂ€r mĂ„ste det mest utflippade och mest Off Topic inlĂ€gget som gjorts hittills pĂ„ Studios forum, eller? Jag tror nĂ€stan att jag mĂ„ste anmĂ€la mig sjĂ€lv till den store Olsberg! 😉😛😄😉😆😳😆

Redigerat av wonderboy
Postat

Ha, nu ska Ni fĂ„ höra! För det första Ă€r jag oerhört stolt över mitt förra inlĂ€gg, jag skrattade gott nĂ€r jag nu rĂ„kade se det igen. Är inte detta det mest OT inlĂ€gg Ni lĂ€st? Lysande! SjĂ€lvgodheten firar triumfer! Plocka ner mig nĂ„gon!

I mÄndags satte jag mig pÄ tÄget frÄn Gbg ner till Malmö. Det Àr alltid en högtidsstund. DÄ Äker Powerbooken upp och de, i och för sig, svinsuperdÄliga AKG-lurarna sÀtts pÄ plats. dags för nÄgra timmars underbar samvaro med diverse ny spÀnnande musik. Men vad hÀnder dÄ? Jo, vÀnster lur funkar inte, den Àr helt död! Jag försöker att plocka isÀr dem med mina bara hÀnder, det lyckas, lite för bra! Om Du Äker ett gammalt mjölktÄg och rÄkar fÄ syn pÄ ett par AKG 240-lurar som ligger i en papperskorg - ta dem med Dig! Elda upp dem pÄ lÀmpligt stÀlle och utstöt besvÀrjelser över dem, typ: "Vik hÀdan, mörksens makter!" och "Stick och brinn, AKG-j-----l!"

Jag vart vÀldigt upprörd dÄ men lika glad nu. Nu ligger vÀrlden av hörlurar öppen för mig! Jag ska köpa STORA, FETA, DYRA hörlurar för skattebetalarnas pengar!!!!

Hur gick dÄ hemfÀrden? JodÄ, jag hann in pÄ Teknikmagasinet och köpa pÄ mig ett par billiga Sony-pluggar (125kr). De lÀt inte bra alls men vad ska man göra? Förresten var jag sÄ glad att Àntligen bli av med de gamla sÄ jag undrar om inte det lÀt lite bra i alla fall!

Jag ska ge mig in pĂ„ Claes sida och kolla. Dock lĂ€gger jag ut enl följ: KĂ€nner Du till ett par lurar för under 5 000 kr som kan spela JÄTTEHÖGT om sĂ„ krĂ€vs, har en nĂ„gorlunda rak frekvensĂ„tergivning, lĂ„ter trevligt och som man skulle vĂ„ga sig pĂ„ att mixa med om man var sĂ„ illa tvungen? Hojta till i sĂ„ fall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.