rockstone Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 hur funkar ubase eq den med 4 punkter, om jag tex vill skära basen vid 30hz, så sätter jag ju punkt nr 4 rätt ner vi 30, men då pekar ju kurvan bort ut i väggen i vänster sida om man säger så, är basen skärd vid 30? är det punkterna eller kurvan som gäller??? dålig förklaring kanske men, jag brukade altid använda waves eq men d funkar ju inte i cubase 5, finns det nån bra gratis man kan ladda hem som funkar?
nattvaktaren Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Waves funkar i Cubase 5. Annars kan du ju använda filterpluggen och trycka in högpassknappen.
rockstone Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 Ok jasså funkar det? jag måste ha gjort nåt fel då, får testa igen
trancer Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Om du vill skära runt 30hz gör du som sagt. Använt "hipass filter 1" och ställ den sen efter kurvan du önskar!
Lars XLN Audio Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 det är kurvan som gäller.. se till att du väljer rätt typ, finns ju olika, shelving mm. Titta på kurvan vad som händer, men viktigast av allt: lyssna! ☺️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.