Jump to content
Annons

Could not record file


bettygoesagogo

Recommended Posts

Öppnade ett projekt i Cubase 5 och bestämde mig för att lägga om elbasen. Skapade nytt audiospår och började spela in. Gick fint, men blev inte nöjd med inspelningen. Gjorde om med samma resultat. När jag skulle spela in för tredje gången kom en meddelanderuta upp som sade "Could not record file". När jag sedan markerade spårets rec-symbol dök samma meddelande upp igen. Stängde ned Cubase, öppnade upp projektet och precis samma sak hände igen. Tre-fyra tagningar, sedan dyker meddelandeboxen upp.

Ljudkortet är Steinbergs MR816x, men det känns tämligen irrelevant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Öppnade ett projekt i Cubase 5 och bestämde mig för att lägga om elbasen. Skapade nytt audiospår och började spela in. Gick fint, men blev inte nöjd med inspelningen. Gjorde om med samma resultat. När jag skulle spela in för tredje gången kom en meddelanderuta upp som sade "Could not record file". När jag sedan markerade spårets rec-symbol dök samma meddelande upp igen. Stängde ned Cubase, öppnade upp projektet och precis samma sak hände igen. Tre-fyra tagningar, sedan dyker meddelandeboxen upp.

Ljudkortet är Steinbergs MR816x, men det känns tämligen irrelevant.

Det kan inte vara så enkelt som att du börjar få slut på utrymme på hårddisken då...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite googlande tror jag mig veta att det har något med Windows 7s inställningar att göra. Någonting med nätverksdelning eller dyl (dvs att Windows reagerar på att jag försöker ändra "originalfilen"). Verkar mycket skumt, eftersom det fungerar att spela in några gånger innan rutan kommer upp. Ingen annan som råkat ut för det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...