Jump to content
Annons

T.C. Electronic C300 - värt att köpa?


base10

Recommended Posts

E-Sound? Hmm...ringer inga klockor, tyvärr.

Var bara tonåring när Soundside fanns, så jag kan inte påminna mig om någon "Rallarn".

Vad jag däremot känner till är att Nysse jobbade där, spelade i Strix Q (Magnus Ugglas kompband)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Jag provspelade en Fender Superchamp nyss, den har både rör och modelling. Den lät ini h-e bra.

Ljud nr 12 är fint, bla a.

Den lät bra. Det blev en en engl screamer:

🥰 Låter riktigt bra även på låg volym men det gäller alla engls stärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har du spelat gitarr enbart med mjukvara? Det kan inte vara så kul i längden.

Nä gissa om jag var trött på mjukvara. Men har man varit arbetslös och även haft skuld att betala så har man inte haft så mycket val. Inget kan ersätta riktig stärkare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den lät bra. Det blev en en engl screamer:

🥰 Låter riktigt bra även på låg volym men det gäller alla engls stärkare.

Lät skitbra. Ganska likt min Hotrod med lite distar på. Och Mxr Fuzz. Den fuzzen är helt underbar ihop med fulldriven...

Vilken jäkle att lira på demon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag är utsatt både för fasfel och fas 3.

Å fy fan din stackare. Hamnade själv i fas3 kortvarigt innan jag fick ett jobb. Har du inte tillräckligt med spelningar att slantarna räcker till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Å fy fan din stackare. Hamnade själv i fas3 kortvarigt innan jag fick ett jobb. Har du inte tillräckligt med spelningar att slantarna räcker till?

Klarar mig rätt bra. Det är ganska billigt att bo i Ljusne. Spelandet ger en del pengar. Som går it till idiotaffärer av preampar mickar o kompressorer. Super inte heller, det ger ett bra tillskott i kassan.

Sökte jobb som maskinförarlärare för två minuter sen via Facebook.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fy fan. Måste beklaga mig lite. Väntar o väntar på att min TC C300 multiband/parallellkompressor ska bli lagad. Den är sen en månad (typ mer/mindre) hos TC i Danmark. Det man på E-Music där jag köpte den kan se om min burk är att det fattas komponenter för att laga den. jag hade tänkt ge upp och lägga en dryg tusing emellan (TC C300 är discounted) och få en TC C400xl

http://www.tcelectronic.com/C400XL.asp

men nu är även den discounted. FFFFFFFFFFFFFFFFFfffAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNN!

Jag kan få de 1990 typ jag gav för den C300 jag köpte krediterade, men nu finns det ju ingenting liknande alls att få tag i. Jag ville ha den som sångkompressor och som stereo parallellkompressor till trummorna.

Vad fan har de slutat helt med de där för, jävla skiiiiiiiiiiiiit!

Link to comment
Dela på andra sajter

TC har helt slutat göra tre av sina bästa kompressorer. Varför? Nu finns inget liknande alls på marknaden, de var ju typ ensamma om de här multibandarna.

Kan det har varit fel och krångel med för många av dem? Knappast troligt. En av de jag snackade med på E-music trodde att TC satsar mer på stompboxar till gitarr o sång, för att sånt köps, och rackgrejer köps inte alls längre...

Jag är förkrossad, buhuuu! Jultomten har övergivit mig! Det är tacken för att jag slutat med både horeri och drinkande. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...