Jump to content
Annons

"ändra röst program"/sätt att jobba etc


thelivingdead (oregistrerad)

Recommended Posts

thelivingdead (oregistrerad)

vill lägga lite stämmor på mig själv, men undrar om det finns något program där man kan föreställa rösten, så att det den INTE låter som mig, eller lite skillnad iallfall. Någon som har tips om hur. Kan förvränga en röst i realtid? Länkar? Alla tips är välkommna 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

klicika på länken så har du demo versionen du kan testa till vänster på sidan. du kan välja om du vill ha 2,4,8, eller 16 st körer. eller så kan du ta en sångstämma och göra om på olika sätt.

http://www.antarestech.com/products/avox.shtml

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Två sätt som jag använt.

I Melodyne så kan man sätta formanten annorlunda.

Lägger på en vocoder och ändrar formanten där.

Båda ovan funkar om man har fler stämmor, då märks det inte att man fipplat med vare sig Melodyne eller Vocodern.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

undrar om det finns något program där man kan föreställa rösten, så att det den INTE låter som mig
Lite formantpitch kan göra rösten mörkare eller ljusare - men dubba om sången för de rösterna. Att pitcha samma klipp som din leadstämma gör att det lätt låter onaturligt.

Men det är mer för att förställa rösten, och då du skrev

vill lägga lite stämmor på mig själv

och

Kan förvränga en röst i realtid?

så är det du söker en harmonizer. Den skapar stämmor antingen efter en inställd tonart/skala eller efter de ackord du skickar via MIDI.

Eventide och TC Electronics har ett antal passande varianter i hårdvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

HMm... det bästa sättet

Är ju helt klart att spela in mer körspår bara, dvs flera stämmor, bas-stämmor, mellanstämmor, överstämmor, då förändras ju din röst från ljus, svag, normal osv .. jag brukar spela in ungefär 16-20 körspår när jag gör det på riktigt, och allt i L/R såklart.

Det hörs knappast aldrig att det är jag som sjunger körerna själv, sen om du vill ha det ännu maffigare lägger du på en Imager från tex waves och breddar stereovidden.

Det där med att förvränga sin röst blir ju lite fel, för då låter det inte helt äkta och helt korrekt (eftersom rösten blir deformerad) .

Testa det.. många tror ett "körpålägg" är 4 spår typ.. men testa med att lägga 3-4 olika stämmor, varannan i L och varannan i R så ska du få se på fan! 🙂

Mvh

Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...