Jump to content
Annons

Juli@s medföljande pluggar?


Brynolf

Recommended Posts

Känna!

Nygift med Juli@ och allt känns stabilt. Undrar dock lite om de pluggar och program som medföljer kortet. Dels fattar jag inte riktigt hur man installerar dem, men det ger sig väl, och framför allt undrar jag om de är något att ha över huvud taget. Någon som har erfarenhet av dessa grejor?

- Live ESI by ableton : Real time audio sequencing Instrument,

- Tassman ESI by AAS : Sound synthesis studio

- VST Plug ins and VST instruments

- - Khaerhus Audio -the classic series (7 complete VST plug ins)

- - Audio Nerdz- Delay Lama

- - MDA - Piano, ePiano

- - Sinus · Freeverb Too

- - Silverspike · RoomMachine 844

- - Abyss · Cushion, Exciter, Filter

- - PSP audioware · PSP Piano Verb

- - CSI · C FFT, C Tuner, C Super Stereo

- - Steinberg · Leveler, Tools One

- - Externalizer, Stereo Expander

- - Voxengo Stereo Touch

- - Supaphaser

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Delay lama! Ojojoj, det var länge sen. Sjungande munk, fick inget vettigt ur den men hade roligt med den.

Har länge haft en konspirationsteori om att den sjungande munken figurerar i en del av versen på Waltzsingeln "Wonderchild".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Laman var ju jättesöt! Den kan man säkert ha till nåt. Khaerhus Audio -the classic series var väl inga höjdare direkt. Supaphaser känns smått användbart, och Stereotouch känns som ett trevligt alternativ till det gamla Stereoexpander... annars vet jag inte om det var så intressanta pluggar i paketet... Har inte provat elpianot än, och jag känner på mig att jag inte kommer göra det heller om ingen hyllar det väldans mychet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

RoomMachine 844 är väl gratis att ladda ned men låter finfint i mitt tycke till sång..iaf min sång 🙁 Enkel plugg att skruva med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla pluggar/instrument jag kände igen på listan är gratisversioner (de flesta finns att ladda hem på tillverkarnas hemsidor). Så det är inga dyrgripar, men flera av dom äranvändbara. Prova till exempel kombinationen mda piano/PSP pianoverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...