Jump to content
Annons

Vad har ni för instrument?


merbid

Recommended Posts

Hej!

Detta har jag lyckats med att samla på mig :-)...

Gitarrer...

Hagström viking 1979

Hagström Swede 1978

Gibson LP 1972

Gibson LP deluxe 1973

Gibson SG standard 1976

Gibson ES 345 1969

Fender telecaster år ?

Landola 12 strängad stålsträngad

2 st billigare nylon 6 strängade Aria och Bjerton

Basar...

Fender jazzbas

Hagström swede

Förstärkare... mest rörhäckar för mig...:-)

100W Mashall Jmp Master modell + 2st 100w 4-tolvor

50W Marshall jmp Master modell+ 1st 50w 4-tolva

100w Marshall jmp 1959 + 2st 100w 4-tolvor

10w Fender sidekick kombo modell

Trummor...

VESPER... Gamla hederliga trätrummor med grymt ljud...

Mikrofoner...

ett antal EV mickar och shure..

Sedan har ja ett antal annat skräp oxå effekt boxar mm mm...

A.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 147
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fender Telecaster (classic). helbra, förutom riktigt dåliga stämskruvar.

Gibson Les paul special nånting.

Spelar oftast med min POD genom min Tech21 stärkare,

och om jag verkligen är på gång kanske jag använder dammsamlaren Mister Cry-baby super 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Albert; trevligt att se att någon var smart nog att samla på sig Hagström. På sjuttitalet fick man do mnästan gratis. Och dom är ju SKITBRA!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey!!...

Ska jag vara riktigt ärlig så är Haströms stränginstrument i en bättre kvalité än dito Gibson på den tiden. Jag är mäkta imponerad av deras halsar, otroligt bra kvalité. Ljudet är även det bättre än dito (mitt tycke) gibson, fast jag är ett typiskt gibson freak.. :-)

Jag har en Hagström Super Swede ifrån 1979 oxå. men jag glömde att skriva detta.

Jag råder Er alla att hittar Ni en Hagström i bra skick och till rätt pris... köp..:-)

A.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
🙂 Jag vet! Jag hade chansen i slutet på sjttitalét att köpa för nästan ingetting. Jag är gammal nog att vara gammal nog då att fatta hur bra dom är. Inte bara det ekonomisksa värdet nu när rika Yankeis samlar på dom. Det är ju verkligen bra instrument. Som tur är har jag kvar min Burns splitsound som jag har haft sedan -74. Och lite annat smått och gott. Men igen Hagström!! BuHu,BuHu!!!! 😆😆😆
Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Jag vet! Jag hade chansen i slutet på sjttitalét att köpa för nästan ingetting. Jag är gammal nog att vara gammal nog då att fatta hur bra dom är. Inte bara det ekonomisksa värdet nu när rika Yankeis samlar på dom. Det är ju verkligen bra instrument. Som tur är har jag kvar min Burns splitsound som jag har haft sedan -74. Och lite annat smått och gott. Men igen Hagström!! BuHu,BuHu!!!! 🙂🙁🙁

Farsan har en hagström kvar sen sina ungdoms dagar. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Jag vet! Jag hade chansen i slutet på sjttitalét att köpa för nästan ingetting. Jag är gammal nog att vara gammal nog då att fatta hur bra dom är. Inte bara det ekonomisksa värdet nu när rika Yankeis samlar på dom. Det är ju verkligen bra instrument. Som tur är har jag kvar min Burns splitsound som jag har haft sedan -74. Och lite annat smått och gott. Men igen Hagström!! BuHu,BuHu!!!! 😉  😉  🙁

Farsan har en hagström kvar sen sina ungdoms dagar. 😆

Tjabba Neko !

Vilken modell av Hagström har din gamla FAR ?

A.D

Link to comment
Dela på andra sajter

godscent (oregistrerad)

git: fender tele 😆

bas: gibson firebird 😄

stärkare: fender blues junior 😆

synth: jupiter 6 😆

synth: korg electribe 😄

trummaskin: akai mpc4000 😆

o en massa perc. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, undrar om man kan samköra den här tråden med nåt adressregister och ge sig ut på en inbrottsturné...

😄

Då vet vi ju vem vi ska vända oss till när grejjorna försvinner

Vet ni vem jag är? 😆

Du är ju Olsberg! Eller!?

Edit: Eftersom jag känner dig Nixon, så får vi dela 50/50 😄

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba Neko !

Vilken modell av Hagström har din gamla FAR ?

A.D

1967_Hagstrom_Viking_714764.jpg

Hagström Viking. Vet inte mycket mer. Tror det är denna modellen av den. Rätt färg och allt. 😄

Mycket stilig gura det där... Tror att din fars Hagström är ifrån slutet på 60-talet eller äldre tror jag. Hagström använde ett annat gitarr huvud på de tidigare modellerna. Kolla serienummret på den så kan jag exakt tala om när den är tillverkad.

Så här ser min ut... Då hade de börjat att använda samma gitarr huvud som swede och super swed gitarrerna.

A.D

416hagstrom.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

712732

Ok!

Enligt hagströms tillverkningslista... så tillverkades den 1967 och det är den 732 gitarren i en tillverkning av 999 stycken. Gitarrerna tillverkades i olika batchar och som mest med 1000 instrument i varje batch. Det tillverkades 7 st batchar med Viking gitarrer under året 1967.

Dvs ca 7000 Viking gitarrer.

Sedan kom Viking modellen VikingI 1968.

Riktigt Najs gura din far har... den får han vara rädd om 🙂

A.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela honom detta, den har blivit lite luggsliten med tiden, inga stora skavanker, men plastebanden på sidan av halsen har gett med sig på sina håll. Annars är den väl ok. Han har snackat nått om att låta renovera den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela honom detta, den har blivit lite luggsliten med tiden, inga stora skavanker, men plastebanden på sidan av halsen har gett med sig på sina håll. Annars är den väl ok. Han har snackat nått om att låta renovera den.

Om det är en fin gitarr som är såpass gammal, så är väl det sista man ska göra att låta nån gå lös på den? Om den nu fungerar som den ska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...