Jump to content
Annons

Vit eller svart backdrop?


Spotlight

Recommended Posts

Tänkte införskaffa molton-backdrop till bandet och funderar på att köpa vitt tyg istället för det mer traditionella i svart.

Problemet är att jag, vad jag kan minnas, inte sett något band med vit drop, vilket gör det svårt att visualisera hur det kommer se ut.

Vad är fördelarna kontra nackdelarna med vitt tyg?

Vi i bandet kommer vara klädda i mörka kläder så där finns det väl en fördel med vitt så att vi syns bättre.

Har ni någon åsikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jo, det har jag tänkt på men sköter man den så borde den inte bli alltför skitig.

Den kommer bli skitig, det kommer ni tyvärr inte ifrån. Man kan försöka och det kommer säkert gå bra ett tag men räkna med att den kommer bli skitig. Men det går ju alltid att tvätta den. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte införskaffa molton-backdrop till bandet och funderar på att köpa vitt tyg istället för det mer traditionella i svart.

Problemet är att jag, vad jag kan minnas, inte sett något band med vit drop, vilket gör det svårt att visualisera hur det kommer se ut.

Vad är fördelarna kontra nackdelarna med vitt tyg?

Vi i bandet kommer vara klädda i mörka kläder så där finns det väl en fördel med vitt så att vi syns bättre.

Har ni någon åsikt?

Hugg på vitt, är ju så jävla snyggt i alla videos där dom har helvita omgivningar. Skulle nästan vara kaxigt med vita kläder/kostymer västar mm...inom vilken genre är ni!?

Hellacopters har ju en cool video och även Ark har haft det upplägget om jag inte missminner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett ett band med vit backdrop, som jag kan minnas, och det var Deranged. De hade ett stort, vitt lakan som de hade stänkt röd färg på så det såg ut som blodsplatter.

Det största problemet är att eftersom majoriteten av alla ställen jag har varit på har svart scen och svart bakom scenen så skulle nog en vit backdrop stå ut lite udda, den blir som en vit fyrkant bakom er bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...