Jump to content
Annons

Köra Logic med Digi003


Ladah

Recommended Posts

Hej!

Hörde ett rykte om att en person använder en mac med logic samt kör med pro-tools digi002 interface.

Funkar detta?

Är sanslöst trött på att protool Le inte har delaykompensation för pluggar så funderar på att gå över till Logic. Men man vill ju inte sälja sitt 003 som man precis köpt.

MVH

L

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Blir nog dock billigare att införskaffa en delay kompensations plugg till pro tools sitället för att köpa Logic 🙂

Har dock ingen personlig erfarenhet om hur bra dessa pluggar fukar, men det finns det säkert andra som kan svara på.

EDIT: Fanns en trial version av denna såg jag http://www.mellowmuse.com/ATA.html

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog dock billigare att införskaffa en delay kompensations plugg till pro tools sitället för att köpa Logic 🙂

Har dock ingen personlig erfarenhet om hur bra dessa pluggar fukar, men det finns det säkert andra som kan svara på.

EDIT: Fanns en trial version av denna såg jag http://www.mellowmuse.com/ATA.html

Har en bekant med samma bekymmer och han hade provat PDC-pluggen men det var visst oerhört meckigt och tidskrävande då man måste "pinga" systemet stup i kvarten så fort man lägger på en plug.

…han bytte till Logic…

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en bekant med samma bekymmer och han hade provat PDC-pluggen men det var visst oerhört meckigt och tidskrävande då man måste "pinga" systemet stup i kvarten så fort man lägger på en plug.

…han bytte till Logic…

Ja, det är ju tråkigt om det skulle vara ett j-vla meck, men jag skulle ändå säga prova först gratis och se hur du tycker det funkar. Kanske har kommit uppdateringar sen dess din bekant testade. Jag har inte en aning då enda gången jag använder LE är vid utbildning och då används bara digirack-pluggarna.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en bekant med samma bekymmer och han hade provat PDC-pluggen men det var visst oerhört meckigt och tidskrävande då man måste "pinga" systemet stup i kvarten så fort man lägger på en plug.

…han bytte till Logic…

Så är det med ATA också. Dessutom har ATA en benägenhet att bygga till det ibland av någon anledning. Riktigt värdelöst system faktiskt.

EDIT: Bugga.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...