Jump to content
Annons

Amplitube krachar


Schweinar

Recommended Posts

Jag har precis köpt en ny dator med windows 7, installerat Cubase 5.

Problemet är att vilket VST-instrument jag än använder (oftast RealStrat Guitar tillsammans med Amplitube 2), så krashar Amplitube. Vissa inställningar (typ mycket dist), krashar snabbare. Det konstiga är att det krashar när det är tyst. Aldrig när Amplitube får jobba. Jag testade först med det inbyggda ljudkortet i datorn, och nu med EMU-0404 internt. Jag har dessutom testat alla olika möjliga drivrutiner, inkl. Asio4all. Ingen skillnad.

När jag skriver krashar, menar jag att det först blir lite brus eller en smäll, sen funkar inte ljudet (från amplitube) och man måste oftast starta om amplitube. Ibland funkar det att vänta.

Är det någon som har någon aning om vad som är fel?

Tack på förhand!

Redigerat av Schweinar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Antar att det inte är crackade versioner av programmen? Annars kanske något med windows 7-kompatibilitet för amplitubestärkarna/realstrat.

Stämmer... Realstrat fungerar bra utan amplitube, dessutom kan amplitube krasha om jag använder den tillsammans med nåt annat VST-instrument. Så om det är något som inte är kompatibelt med Windows 7 är det amplitube... Vet nån om och hur man kan lösa det?

Redigerat av Schweinar
Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

jag kör amplitube med windows 7, funkar bra hittils...för mig är det mitt cubase essential som strular ibland istället... har du andra ik multimediapluggar att testa? tex jimi hendrix eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör amplitube med windows 7, funkar bra hittils...för mig är det mitt cubase essential som strular ibland istället... har du andra ik multimediapluggar att testa? tex jimi hendrix eller nåt...

Hmm, ok. Kanske inte det som är problemet då... Jag har också amplitube metal, men det är samma problem där 🙂 Men, när jag kör amplitube ensamt och kopplar in elgitarr så är ljudet bra hela tiden och amplitube krashar aldrig. Det är tillsammans med Cubase och VST-instrument som det inte går...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit ute för nåt liknande dock på XP, jag uppdaterade till senaste versionen och då började Amplitube 2 krascha i ett projekt. Har testat och tjorvat fram och tillbaka vaför jag fick krasch på projektet och kom fram till att det var pluggarna. Tillslut kom jag fram till att det var Amplitube 2 som spökade, då man la till 4:e amplitube 2 i inserten på Cubase så krachade programmet, kom till slut på tanken att avistalera Amplitube 2 och sen installera en äldre version av Amplitube 2 och nu verkar det hela funka bra igen. Kanske nån bugg, vad vet jag men nu verkar det funka för mig i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...