Jump to content
Annons

JJlabs-mikrofoner?


jong

Recommended Posts

Jag går i mikrofontankar och planerar att köpa en inom en snar framtid. Funderar på JJlabs, Jam's "egna" märke, då dessa verkar vara bra och dessutom inte så hemskt dyra.

Men jag har hört ganska mycket taskigt om just JJlabs... Att kvaliteten är dålig, rundgångsproblem osv. Men ändå säljer dom väldigt bra, och Jam lämnar ju dessutom tre års garanti. Så dåliga kan dom väl inte vara?

Men som sagt, jag undrar... Är ju väldigt nyfiken och undrar om de är något att ha.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst, JJLabs är säkert bra för sin prislapp. Och har man inte råd att lägga mer pengar på en mic så är det nog en sån man ska ha. Annars kan du spana in TSM MT87S. Det är också en bra och billig mick.

ADK gör väl några mickar i 1000kronors klassen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, precis, jag tycker de verkar bra för att vara så billiga. Ska nog dra till JAM imorgon och kolla lite närmare... Får se om jag kan få testa kanske 😉

Röde har jag tyvärr inte råd med.

Jag vill ha en allround mick som funkar till både sång och uppmickning. JJlabs ND6000 eller vad den heter (2 för 995) tycker jag verkar vara ett vettigt val. Nån som har nån erfarenhet av just den?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja har en sån.... riktigt nöjd, tog den billiga för 799, funkar prima om man inte har extrema krav. Ja menar den större delen av resultatet beror juh främst på sångaren / mixaren 😉

Härligt! Det kan nog bli en sådan...

Extrema krav har jag ju inte direkt. Dessutom verkar den vara väldigt allround... Jag ska titta på den imorgon har jag bestämt 🙂

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nöjd med min JJLabs C010B iallafall. Men jag har inte så hemskt mkt att jämföra med mer än min Sennheiser dynamiska mikrofon vilken kostade mer pengar när jag köpte den för några år sen..

Sen så har även en kompis till mig en sån och han har jämfört med dyrare märken och sagt att mikrofonen låter fantastiskt bra för de pengarna.

Jag menar, 700 spänn, eller vad ligger den på? Det är gratis i princip även för en som är fattig som mig 😳

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Keep in mind, btw, if we speak international language, that JJLabs mikrofoner är No Name mikrofoner från kina, och det finns mååånga många andra mikrofonmärken som är exakt likadana som den som jag har, tillverkad av exakt samma tillverkare 😳...

Har iallafall läst 2-3 stycken recensioner av kondensatormikrofoner i Future Music där de visat innanmätet av mikrofonen, och de ser exakt likadana ut som min 😉 ... Oftast ser de likadana ut på utsidan också, med en annan logga bara 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar!

Hade ju tänkt åka in till Jam idag och kolla lite, men jag kom på att det var helgdag och stängt...

Jo, Jam's personal är ruggigt entusiastiska 😳 Men faktumet att dom lämnar hela tre års garanti kan ju bara betyda att mikrofonerna verkligen fungerar och dessutom är bra. Eller?

Det lutar åt ND6000 faktiskt. Kanske när man ändå är igång ska köpa två för 995? Väldigt bra erbjudande tycker jag.

Än en gång, tack för alla råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

jo dom är lite sketna, var in där på mellandagsrean då de hade annonserat om den på hemsidan. "Vi prutar på nästan allt vi har i lager" skrev dom och när man kom dit visste dom inte själva att det var rea. Och då sa dom att man typ behövde köpa nord electro synth för 20 lökar för att få rabatt.. fick fan lust att pöka in lite vett på det där ukulelefettot 😆 fast priserna är väl helt okej ändå. men jag föredrar börsen jag!

Redigerat av jakeass
Link to comment
Dela på andra sajter

Men faktumet att dom lämnar hela tre års garanti kan ju bara betyda att mikrofonerna verkligen fungerar och dessutom är bra. Eller?

Men man får ju tänka på att garantin inte gäller om man tycker den är kass, utan bara om den går i sönder.

Men det är klart, tre års garanti är alltid bra. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog inga micar på marknaden som inte håller i tre år - även om garantin inte är så lång... Det är sällsynt att komponentfel visar sig senare än efter ett par månader.

Enda gången de går sönder, är om de blir misshandlade på olika sätt - och då gäller inte garantin ändå... 😆

Jag har inga JJLabs med bland mina tester (får väl höra med Jam om jag kan låna sådana vid något tillfälle...) - men på min testsite kan man annars jämföra soundet i ett antal olika micar om man känner för det och har lite tid över...

När det gäller billiga micar, är annars min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Dock är det "fina" med garanti att det är upp till handlaren att bevisa att det är du själv som orsakat felet på något sätt. Alltså, tappar man en mikrofon i golvet, och det inte blir några märken på den, eller några synliga fel överhuvudtaget, och man bara hävdar att "den funkar inte, ingen aaaaaning om vad som hänt?!?!?!", så har man rätt till en ny mick. Visserligen sägs det att ärlighet varar längst, men det skadar ju inte att försöka!

Link to comment
Dela på andra sajter

min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 🙂

*ironi*

Nääääääääääää? 😕

Sorry, men jag vet inte hur många gånger jag sett just den texten. 🙂

(vilket faktiskt har gjort att jag nästan ångrar mitt ADK A51s-köp.. 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller billiga micar, är annars min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 😏

Lite OT, men vem distribuerar Studio Projects grejer i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 🙂

*ironi*

Nääääääääääää? 😏

Sorry, men jag vet inte hur många gånger jag sett just den texten. 😆

(vilket faktiskt har gjort att jag nästan ångrar mitt ADK A51s-köp.. 😄 )

😆 ...fast det är inte något större fel på A51s heller. 🙂 Jag hade två sådana under flera år och var mycket nöjd med dem. Jag sålde dem inte förrän helt nyligen - när jag märkte att jag inte längre använde dem efter att ha skaffat en BLUE Babybottle och en Studio Projects T3... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller billiga micar, är annars min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 😏

Lite OT, men vem distribuerar Studio Projects grejer i Sverige?

X-Records: http://www.xpa.se

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller billiga micar, är annars min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 😆

Lite OT, men vem distribuerar Studio Projects grejer i Sverige?

X-Records: http://www.xpa.se

Glöm inte Folke. 😏

Blue Baby Bottle är faktiskt ett köp vi planerar just nu.

Men vi vet inte om vi ska ta den eller Bluebird...

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller billiga micar, är annars min käpphäst Studio Projects B1, som är en ruggigt bra mic med en väldigt liten prislapp. Det är den som har imponerat mest på mig hittills bland micarna i det billigaste segmentet. 🙂

Lite OT, men vem distribuerar Studio Projects grejer i Sverige?

X-Records: http://www.xpa.se

Glöm inte Folke. 🙂

Blue Baby Bottle är faktiskt ett köp vi planerar just nu.

Men vi vet inte om vi ska ta den eller Bluebird...

Folke? Vem är det?

Den officielle distributören är X-Records och ingen annan.

Nåja - strunt samma.

Jag har inte provat Bluebird själv - men vad jag har hört från andra håll om dessa, så har alla hittills sagt att man hellre ska välja Babybottle eftersom den låter bättre... Det är förstås, som alltid, en smaksak - men eftersom ingen hittills har rekommenderat Bluebird i jämförelsen, så ligger det kanske något i det... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte lyssnat på jjlabs-mikarna själv men en hel del kompisar har provat och samtliga menar att dom inte är nåt att ha. Kan inte tänka mig att dom är helt värdelösa men det finns alternativ i samma prisklass (ADK, TSM osv) som låter mycket bättre.

men som sagt, har inte lyssnat själv. Litar dock på mina kompisars öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

köpte en jj-labs nd 6000 igår faktiskt och den är okey.

rolleyes.gif

Edit: 398 riksdaler.

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

jam måste nog ha världens mest entusiastiska personal... 😳

haha!dom är duktiga på att sälja Gammalt som nytt!

Fick min Blackstar ht-1R i en hiwtkartong nä den har ingen spelat på.hum

nu va den ju inte trasig eller ful på nått sätt utan vadå.nytt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...