Jump to content
Annons

Politikers respons på bajs


Fidden

Recommended Posts

Fredrik Reinfeldts pressekreterare Edvard Unsgaard hittade efter helgen en bajskorv i trapphuset, vilket upprörde honom mycket. Följande status gick snart att läsa på facebook.

"Tycker invandrare och invandrarföretagare är otroliga. Någon idiot hade inatt gjort det lite större behovet i vårt trapphus (och lagt sin halsduk där...). Jag ringde vårt städbolag som drivs av invandrare som på en halvtimme skickade över en ryska som städade och sanerade trappen. Det är arbetslinjen det, att på en halvtimme en söndag få fram en duktig städerska som gör ett fantastiskt jobb."

Detta känns ju onekligen som typiskt moderatbeteende. Jag får liksom en bild i huvudet på en kostymklädd och prydlig moderat, kanske med en liten scarfs runt halsen, som står och säger "IEEEWWW!" och pekar på bajset i trappan. "Men hallå!! Sådär kan man väl inte göra, IIIH paniiiiik". Sen ringer han till städfirman och lipar. Det är väl så de funkar, vill ha typ slavar från en "lägre samhällsklass" som sköter allt skitjobb?

Hade han varit V hade han börjat torka upp det själv men troligtvis engagerat hela trappuppgången i projektet, som sedan förmodligen spårat ur fullständigt.

Hade han varit C hade han förr i tiden glatt använt det som gödsel på sin åker. Nu för tiden är det ingen som riktigt vet vad han skulle gjort.

Hade han varit MP hade det istället blivit gödsel till plantan i garderoben.

Hade han varit FI hade han pekat och sagt "mansbajs".

Hade han varit S hade han låtsas ignorera det, men stått klistrad vid titthålet i timmar för att se vad som händer.

Hade han varit FP hade han skyllt bajset på städerskan som dök upp senare, och hänvisat till ett språktest.

Hade han varit SD hade han hållt med FP, men med aningen sämre retorik, varpå FP tog tillbaks allt och fördömde SD's förkastliga åsikter.

Hade han varit KD hade han använt det som ett argument mot abort.

Hade han varit PP hade det varit han själv som bajsat i trappan, för att sedan kalla det för fildelning.

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
bytt parti...?

från vad till vad?

tja, han kan ju inte byta från något annat än M.

Vad han ska byta till har jag ingen åsikt om, han får gärna stanna kvar i moderaterna för det verkar vara partiet för honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

tja, han kan ju inte byta från något annat än M.

Vad han ska byta till har jag ingen åsikt om, han får gärna stanna kvar i moderaterna för det verkar vara partiet för honom.

aha

nej jag tänkte mer om personen var PK i största allmänhet - som exemplen med S, MP, SD etc

Link to comment
Dela på andra sajter

aha

nej jag tänkte mer om personen var PK i största allmänhet - som exemplen med S, MP, SD etc

jag tror faktiskt inte någonting var PK i mina exempel, och eftersom det inte var direkt korrekta påståenden om politik så var inte jag politiskt korrekt heller, men det var liksom inte tanken. Trampade ju liksom även på "mitt" parti 😲

Tänkte mest att det var lite kul att spela vidare på fördomar mot politiker, eftersom nu Edvard var så vänlig att cementera några av dem.

PK...? Äsch. Huvudsaken är att man är AK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...