Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Undrar om det gÄr att koppla ett ljudkort med endast usb uttag till ett firewire uttag?

Det tror jag inte gÄr sÄ enkelt. Det handlar ju inte bara om formatet pÄ pluggen, utan hela protokollet Àr annorlunda och skulle i sÄ fall behöva ett översÀttningslager. SÄ det Àr nog uteslutet att det finns en adapter som bara Àndrar interfacet. Den skulle i sÄ fall behöva en koppling till en mjukvarulösning, antingen i form av en drivrutin eller nÄgon integrerad chipshistoria. Förmodligen rÀtt dyrbart om du nu lyckas hitta nÄgon produkt.

Postat
Jag har ocksÄ en sÄn adapter som jag fick med mitt Audiofire 4 kort.

Va? Kan du slÀnga upp en bild? AnvÀnder du den? Vad kan du köra för bufferstorlek?

Även om det skulle finnas en FW till USB-adapter sĂ„ förlorar man troligtvis alla fördelar som FW annars innebĂ€r (dĂ„ flaskhalsen blir USB i slutĂ€ndan iallafall och troligtvis sĂ„ blir det Ă€nnu sĂ€mre totalt).

Postat
SÄ hÀr ser den ut. Dock mÀrkligt att det Àr en liten USB kontakt......eller Àr det en USB?

Och nej, jag anvÀnder den inte utan kör FW.

post-21869-1262995006_thumb.jpg

Detta Ă€r en FW (6-pin) till liten FW (4-pin) -adapter... 😑

Postat
Detta Ă€r en FW (6-pin) till liten FW (4-pin) -adapter... đŸ„°

Haha, reagerade ocksĂ„ pĂ„ det... Men vid en första anblick sĂ„ Ă€r 4-pin:en ganska lik usb mini-B 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.