Jump to content
Annons

Hur gör en amatör?


Coverdale (oregistrerad)

Recommended Posts

Coverdale (oregistrerad)

Hej alla!

Min son har ett M-Audio Fast Track usb. Jag har bara lådan och ingen installations-cd eller något inspelningsprogram. Finns det något hyfsat gratisprogram för en nybörjare, eller måste man köpa ett? Jag skriver min fråga här på presentationen, eftersom det är helt omöjligt att bergripa hur man STARTAR ett ämne. Tacksam för svar. Jag har sökt på download.com, men jag förstår inte beskrivningarna av programmen. Det går inte att smalna av sökningen. Det handlar om att kunna spela in elgitarr och sång på datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmmm, jag tror att du har ett annat problem. Har du svårt att starta ett ämne här kommer det bli ännu tuffare att klara av ett inspelningsprogramm, tro mig. Jag är ingen ung datanörd o hade ingen som jag kunde fråga så det blev att läsa igenom bruksanvisningar i många timmar innan jag somnade. Sedan ska du kolla hur du startar ett ämne här för detta forum har lärt mig det mesta som jag kan om datoriserad isnpelning.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Coverdale (oregistrerad)
Hmmmm, jag tror att du har ett annat problem. Har du svårt att starta ett ämne här kommer det bli ännu tuffare att klara av ett inspelningsprogramm, tro mig. Jag är ingen ung datanörd o hade ingen som jag kunde fråga så det blev att läsa igenom bruksanvisningar i många timmar innan jag somnade. Sedan ska du kolla hur du startar ett ämne här för detta forum har lärt mig det mesta som jag kan om datoriserad isnpelning.

Kolin

Frågan uppstod för att det är en del av en julklpapp till min 14-årige son. Fortfarande har ingen berättat hur man startar en ny diskussion. Så det verkar ju vara svårt inte bara för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Coverdale (oregistrerad)
Audacity är ju gratis.

Har inte testat det själv, men har en polare som använde det när han började och

enligt honom så är det ett bra program att börja med.

Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Frågan uppstod för att det är en del av en julklpapp till min 14-årige son. Fortfarande har ingen berättat hur man startar en ny diskussion. Så det verkar ju vara svårt inte bara för mig!

Har inte hört någon annan som haft det problemet. Det är ju bara gå till forumöversikt och välja kategori. Svårare än så är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coverdale (oregistrerad)
När du köper tidningen "Computer Music" (139:- Presstop) Får du dvd-skiva med allt du behöver för att börja göra musik med datorn. Energy XT CM Edition (absolut tillräckligt Program för inspelning och mixning), Plug-ins, samplingar och guider!

Rekomenderas varmt!

Jag laddade ner Energy XT gratis från download.com, men det var i det närmaste obegripligt. Sen är det väl nåt med att ändra ljudinställningarna på datorn. Frågan är om man kan köra gitarren via förstärkaren och sen in i datorn. Eller måste man koppla datorhögtalarna till ljudkortet? Det funkade när min son kopplade in hörlurar till ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är om man kan köra gitarren via förstärkaren och sen in i datorn.
Vilken förstärkare? Gitarrförstärkare? Som har line out?
Eller måste man koppla datorhögtalarna till ljudkortet? Det funkade när min son kopplade in hörlurar till ljudkortet.
Hur menar du? Datorhögtalare kan kopplas på line out, men det är väl inget tvång. De flesta kort har hörlursutgång också.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...