Jump to content
Annons

Cubase inbyggda effekter?


JJMusik

Recommended Posts

Annons
Ja och sen det där med att spara mixen och öppna upp allt samma i ett nytt projekt om man vill använda samma inställningar eller i stort sett. Det funkar ju inte med UADpluggar.

Nu hängde jag inte med riktigt..sparas inte inställningarna (UAD) med respektive projekt ☺️?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nu hängde jag inte med riktigt..sparas inte inställningarna (UAD) med respektive projekt 😄?

Äh glöm vad jag svamlade om. 😆 I alla fall, tidigare gick det inte i för mig spara alla mixerinställningar med effekter och då just med UAD till annat nytt projekt. Blev det mer lättbegripligare nu? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nån som vet om UADs pluggar går att ladda hem i demoversion? eller måste man ha ett uad-kort för att kunna använda dem överhuvudtaget?

Du måste ha ett UADkort först för att kunna dema dem. Det är ju dsp-effekter och de funkar inte utan ett kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha ett UADkort först för att kunna dema dem. Det är ju dsp-effekter och de funkar inte utan ett kort.

Hur ska jag då veta vad jag ska köpa? Vill ju helst inte köpa ett UAD-kort för flera tusen utan att veta exakt vad jag får även om det säkerligen är bra skit 😆

Hur vet man vilket kort man ska köpa om man vill välja pluggar själv.. Har nämligen funderat på några pluggar från deras precision-serie samt fatso-kompressorn (inte nu men om ett tag kanske), hur vet jag då vilket kort jag ska ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hur ska jag då veta vad jag ska köpa? Vill ju helst inte köpa ett UAD-kort för flera tusen utan att veta exakt vad jag får även om det säkerligen är bra skit 😆

Hur vet man vilket kort man ska köpa om man vill välja pluggar själv.. Har nämligen funderat på några pluggar från deras precision-serie samt fatso-kompressorn (inte nu men om ett tag kanske), hur vet jag då vilket kort jag ska ha?

Det får man ju själv avväga vilket av deras kort man vill ha. Det är ju en kostnadsfråga också. Ju dyrare kort desto mer kraft finns det i dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...