Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Det var väl och ta i. Han gick i min klass i gymnasiet.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Har du betalat in medlemsavgiften till KDU eller kan du göra det lite senare, innan månadsskiftet?
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Har du betalat in medlemsavgiften till KDU eller kan du göra det lite senare, innan månadsskiftet? KDU är nog det sista jag skulle gå med i.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Hörde om Frihetspartiet på TV8. Trodde det var samma som Liberala Partiet ett tag. Jag ska inte rösta på något av dem.
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 jag var tvungen att spela in lite loa falkman bara för att dingbats hälsade i falkmankostym.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Nu ska jag spotta ut en slemkropp som lever i min mun, med tentakler...
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Tove ja Lars Janssonin mustavalkoisten sanomalehtisarjakuvien lisäksi on julkaistu muumibuumin myötä vaihtelevanlaatuista värillistä sarjakuvalehteä, aluksi Lehtimiehet-yhtymän toimesta, mutta myöhemmin Egmont-kustannuksen tekemänä. Niiden tarinat ovat pääsääntöisesti muiden kuin Janssonien kyhäämiä ja enemmän siis lapsikuluttajille suunnattua massaa. Viimeksi mainittu julkaisu täyttää silti helmikuussa 2007 jo 15 vuotta. Näitä ei-Janssonien muumitarinoita ovat sarjakuvalehtiin luoneet muiden muassa kuvittajat Jari Rasi, Ilkka Ruokola ja Jukka Murtosaari. Käsikirjoituksia näille muumiseikkailuille ovat kynäilleet esimerkiksi kirjailijat Johanna Sinisalo ja Juha Ruusuvuori. "Juhlavuoden" kunniaksi Egmont Kustannus julkaisi lokakuussa 2007 muumisarjakuvien historian ensimmäisen novellimittaisen sarjakuva-albumin. Albumi nimeltä Muumimamman vaarallinen nuoruus on Johanna Sinisalon käsikirjoittama ja Ilkka Ruokolan piirtämä. ELLER???
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Vafan är det för lek som involverar att en treåring bankar hårt i golvet kontant i en halvtimme?
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 En dedikering av berättelser om Mumintrollet tillägnat Tove och Lars Jansson, men skrivet av andra författare.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 En dedikering av berättelser om Mumintrollet tillägnat Tove och Lars Jansson, men skrivet av andra författare. Kan du finska?
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 En tidig utövare av hor. Skulle inte förvåna mig. Det är nästan så jag blir en sån där irriterande gammal gubbe i förtid och tar min didgeridoo och bankar loss i taket.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Skulle inte förvåna mig. Det är nästan så jag blir en sån där irriterande gammal gubbe i förtid och tar min didgeridoo och bankar loss i taket. Didgeridoo!!! Har du en sån. Jag har funderat på att skaffa. Men så sa nån att det inte går att få toner ur den öht, åtminstone inte på 2-3 år. Kan du? Jag kan inte finska, men testade med Google översätt, som förvisso suger matta.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Didgeridoo!!! Har du en sån. Jag har funderat på att skaffa. Men så sa nån att det inte går att få toner ur den öht, åtminstone inte på 2-3 år. Kan du? Jag kan få ton i den i ett par sekunder max innan luften tar slut. Man ska ha monsterlungor. Det är mest en kul grej. Kostar 120 spänn på Thomann (1 kr/cm).
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Ljudet ska komma efter några sekunder, sedan gäller det att hushålla med den i det respiratoriska systemet och kinderna, har jag läst. Man skjuter ut luft samtidigt (!) som man ska dra in ny. Hmm... Är den i trä? Plast?
Gote Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Vafan är det för lek som involverar att en treåring bankar hårt i golvet kontant i en halvtimme? Ge ungen ett kreditkort! 🙂
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Ljudet ska komma efter några sekunder, sedan gäller det att hushålla med den i det respiratoriska systemet och kinderna, har jag läst. Man skjuter ut luft samtidigt (!) som man ska dra in ny. Hmm... Är den i trä? Plast? Bambu. Det är sjukt svårt att ha bra teknik, men bara att få en ton ur den är inte så jättesvårt.
Recommended Posts