Jump to content
Annons

läckande ljud vid bounce


dagsljus

Recommended Posts

när jag bounce'ar min låt så blir det alltid ljudläckage i början av filen.. det är som att några send effects och några samplingar, liksom ljuder till för att sedan försvinna och därefter så kommer den riktiga låten så som den är arrangerad..

hur kommer det här sig ? vad gör man åt saken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet nog inte egentligen, men jag kan ju hjälpa till att felsöka.

-Vad händer om du startar bouncen ett eller en par slag tidigare?

-Kör du från takt 1?, isåfall flytta hela låten till takt 2 och prova...

-Kolla om du har några midi events från start som inte skall vara med...

-Du kan också prova förlänga bouncen i slutet ifall något blir kvar på något vis...

Jag inser att jag inte var mycket till hjälp, men meddela gärna om något av tipsen hjälpte.

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammalt känt problem som borde blivit åtgärdat för länge sen. Om man stannar låten mitt i och sen bouncar så "släpper" Logic en liten buffer typ nästa gång man trycker på play. Lösningen är att spela igenom hela låten från början till slut en gång och sen bounca om så slipper man problemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammalt känt problem som borde blivit åtgärdat för länge sen. Om man stannar låten mitt i och sen bouncar så "släpper" Logic en liten buffer typ nästa gång man trycker på play. Lösningen är att spela igenom hela låten från början till slut en gång och sen bounca om så slipper man problemen.

OK, men borde det inte då räcka att spela slutet av låten, för att alla events ska ta slut ordentligt?

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammalt känt problem som borde blivit åtgärdat för länge sen. Om man stannar låten mitt i och sen bouncar så "släpper" Logic en liten buffer typ nästa gång man trycker på play. Lösningen är att spela igenom hela låten från början till slut en gång och sen bounca om så slipper man problemen.

Nää, det behöver man väl inte? Jag brukar spela upp en bit av låten där det inte ligger nå audio/midi, tills effektsvansen dött ut. Sen är det bara att köra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...