Jump to content
Annons

Internet Explorer 8 + ProTools = nej


HotLava

Recommended Posts

Hej,

Jag vill inte ha Internet Explorer 8 på min dator, (med OS Windows7), eftersom protools vägrar starta om IE8 är installerat.

När jag försöker ta bort internet explorer står det: "Du måste ha behörighet från TrustedInstaller för att ändra mappen".

Hur får man bort programmet?

God fortsättning

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med dig fullständigt.. Kan inte se en enda anledning till att IE8 skulle störa protools.. Dom ligger på olika nivåer i operativsystemet så att säga. 😐

Visst det finns workarounds att ta bort IE8, men att det skulle störa ut PT har jag aldrig hört talas om.

För mig så funkar PT & IE8 utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Visst det finns workarounds att ta bort IE8, men att det skulle störa ut PT har jag aldrig hört talas om.

För mig så funkar PT & IE8 utan problem.

fast det är ett ganska känt problem... http://duc.digidesign.com/showthread.php?t=243183. Jag gjorde som hegobald skrev och det funkar bra, men du kanske måste vara admin för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med IE8 åtgärdat sedan updateringen 8.0.3

Laddas hem från digidesigns hemsida.

vet inte vilken version av PT du kör, eller operativsystem men här är länken till PT LE / windows:

PT LE 8.0.3 update for windows

EDIT: körde 8.0 innan och då startade inte PT med IE8 installerat.. skumt värre. Har därför inte installerat IE8 igen, men ska göra det nu när det faktiskt ska fungera ihop...

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick problem med Pro Tools o IE 8 men gjorde en enkel fix i registret så att det fungerar.

Instructions to modify internet settings

1.Open Regedit (from Run Window enter “regedit” press OK)

2.In Regedit browse to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Internet Settings

3.Right click on the empty space in the right hand side of Registry Editor window and choose New > DWORD Value

4.Name the DWORD AllowCookies and press enter

5.Double click on the AllowCookies DWORD and enter 1 in the Value Data field then press OK

6.Launch Pro Tools

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservic...sp?DocId=289041

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...