Jump to content
Annons

Acoustica Mixcraft


willchord

Recommended Posts

Är Acoustica Mixcraft 4 något att ha?

Jag spelar bara in gitarr, bas och sång.

Trummorna gör jag i Fruity Loops och importerar sedan in dem i Mixcraft.

Är det ett bra DAW eller behöver jag byta?

Finns det något bättre än FL Studio att göra trummor i. (utan att behöva spela in dem själv)

P.S Jag är lite av en nybörjare på området så förlåt om jag skrev något obegripligt 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig ens hört talas om Mixcraft, men det verkar onödigt att använda två program för att göra något som du hade kunnat göra i ett av dem...

FL Studio har ju alla nödvändiga DAW-funktioner, såvitt jag vet - så om du trivs med det, så är det kanske smartast om du fördjupar dig i det i stället för att leta efter annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig ens hört talas om Mixcraft, men det verkar onödigt att använda två program för att göra något som du hade kunnat göra i ett av dem...

FL Studio har ju alla nödvändiga DAW-funktioner, såvitt jag vet - så om du trivs med det, så är det kanske smartast om du fördjupar dig i det i stället för att leta efter annat...

Hej, Claes jag använder Mixcraft har använt den i ett halv år nu. Om jag säger att Mixcraft brukar kallas för Garageband fast för Pc, då kanske du får ett humm om vad det är för program:).

Det här är Mixcraft 4 (som jag använder)

Mixcraft 5 (kommer vara tillgänglig i slutet av januari/början av feb ungefär)

Willchord, jag skulle lätt kunna rekomendera Mixcraft, väldig enkel och lätt att förstå. Om det är det "bästa" för dig kan jag inte säga, då jag ej har testat många olika DAW, så det får du klura ut. Om du funderar på att köpa Mixcraft 4 så använd denna rabatt kupong "GUITARGUY"

Här är länken:

http://www.acoustica.com/buy.htm

Notis; om du beställer mixcraft 4 nu så får du en gratis uppgradering till 5:an, när den kommer ut.

Redigerat av soulistic
Link to comment
Dela på andra sajter