Jump to content
Annons

Acoustica Mixcraft


willchord

Recommended Posts

Är Acoustica Mixcraft 4 något att ha?

Jag spelar bara in gitarr, bas och sång.

Trummorna gör jag i Fruity Loops och importerar sedan in dem i Mixcraft.

Är det ett bra DAW eller behöver jag byta?

Finns det något bättre än FL Studio att göra trummor i. (utan att behöva spela in dem själv)

P.S Jag är lite av en nybörjare på området så förlåt om jag skrev något obegripligt 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig ens hört talas om Mixcraft, men det verkar onödigt att använda två program för att göra något som du hade kunnat göra i ett av dem...

FL Studio har ju alla nödvändiga DAW-funktioner, såvitt jag vet - så om du trivs med det, så är det kanske smartast om du fördjupar dig i det i stället för att leta efter annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig ens hört talas om Mixcraft, men det verkar onödigt att använda två program för att göra något som du hade kunnat göra i ett av dem...

FL Studio har ju alla nödvändiga DAW-funktioner, såvitt jag vet - så om du trivs med det, så är det kanske smartast om du fördjupar dig i det i stället för att leta efter annat...

Hej, Claes jag använder Mixcraft har använt den i ett halv år nu. Om jag säger att Mixcraft brukar kallas för Garageband fast för Pc, då kanske du får ett humm om vad det är för program:).

Det här är Mixcraft 4 (som jag använder)

Mixcraft 5 (kommer vara tillgänglig i slutet av januari/början av feb ungefär)

Willchord, jag skulle lätt kunna rekomendera Mixcraft, väldig enkel och lätt att förstå. Om det är det "bästa" för dig kan jag inte säga, då jag ej har testat många olika DAW, så det får du klura ut. Om du funderar på att köpa Mixcraft 4 så använd denna rabatt kupong "GUITARGUY"

Här är länken:

http://www.acoustica.com/buy.htm

Notis; om du beställer mixcraft 4 nu så får du en gratis uppgradering till 5:an, när den kommer ut.

Redigerat av soulistic
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Som Claes sade är det onödigt med använda en till DAW bara för att spela in när man redan har en som har allt man behöver. Det blir inte bättre på något vis med en annan. Istället blir det bara jobbigare för en själv genom att behöva hålla reda på allt och i värsta fall stänga ned ett program för att öppna nästa för att spela in. Allt onödigt omkring är kreativitets dödande och hämmande. Det ska man göra allt man kan för att minska ned på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Claes sade är det onödigt med använda en till DAW bara för att spela in när man redan har en som har allt man behöver. Det blir inte bättre på något vis med en annan. Istället blir det bara jobbigare för en själv genom att behöva hålla reda på allt och i värsta fall stänga ned ett program för att öppna nästa för att spela in. Allt onödigt omkring är kreativitets dödande och hämmande. Det ska man göra allt man kan för att minska ned på.

Håller med till 100%, använder man redan en daw som man behärskar så kör man på den, tror inte heller man får bättre resultat med annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...