Jump to content
Annons

Hetstråd för tekniska nyårslöften


laxlaxlax

Recommended Posts

Hej på er!

Förra nyårsnatten stod jag på ett tak i Malmö, betraktade fyrverkerierna med ett glas i näven och svor till himlen och de som hörde att jag skulle bygga ett plåtreverb 2009.

Och jag gjorde det!

Nyårsnatten 2010 närmar sig och jag tänkte försöka piska upp lite hets för hemmabyggen. Jag vet att ni finns som funderar, kanske tillochmed börjat snacka runt lite om nåt projekt men inte fått tummen ur att göra första beställningen.

Så här kan man med klar och hög stämma utropa löften och på så sätt sätta kniven på egen strupe. Lägg ett nyårslöfte att bygga nåt kul 2010!

shoot. Inlägg är oåterkalleliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på er!

Förra nyårsnatten stod jag på ett tak i Malmö, betraktade fyrverkerierna med ett glas i näven och svor till himlen och de som hörde att jag skulle bygga ett plåtreverb 2009.

Och jag gjorde det!

Nyårsnatten 2010 närmar sig och jag tänkte försöka piska upp lite hets för hemmabyggen. Jag vet att ni finns som funderar, kanske tillochmed börjat snacka runt lite om nåt projekt men inte fått tummen ur att göra första beställningen.

Så här kan man med klar och hög stämma utropa löften och på så sätt sätta kniven på egen strupe. Lägg ett nyårslöfte att bygga nåt kul 2010!

shoot. Inlägg är oåterkalleliga.

jag återkommer till denna tråden, ska bara komma på nåt löfte som jag faktiskt kan hålla 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra lax! Pepp är viktigaste beståndsdelen av alla projekt!

Så:

Under 2010 ska jag akustikbehandla mitt inspelningsrum här i källaren! Få det att låta fint eller helt dött, vilket som! That's my vow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Champagne kan annars göra underverk med självförtroendet.

Mitt självförtroende förstörs bara av champagne, som för övrigt smakar sur jästsvamp med kolsyra, förpackat i någon snofsig flaska så att det skall se ut som det smakar gott.

Tänker inte bygga någonting vad jag vet, men det mest konstruktiva i "hårdvaruväg" som jag kan komma på är att damma av mina monitorer med en våt trasa någon gång under 2010.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tekniska nyårslöfte får bli den där talkboxen jag tjatat om hela 09.

Tips, ritningar eller annan hjälp är väldigt välkommen!

Jag gjorde ett halvhjärtat försök med en billig gitarrförstärkare på 10watt, köpte tratt och slang och kände mig jättehäftig.

Ljudet jag fick till gjorde mig snabbt ödmjuk igen.

Kanske ska jag kolla upp det där med längd och diameter på slang ändå...

God Jul på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda "bygge" blir är när jag ska knåpa ihop en ny mac pro när nästa modell dyker upp, typ i mars eller så. Det ihop med mitt uad-2 quad och ett ytterligare kort, nevana 128! Mitt fireface 800 är redan utbyggt med två octamic II så det får räcka där! Sen blir det under årets gång en bra gura typ gibson les paul och en stingray!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...