Jump to content
Annons

Cubase 5.1.1 släppt


Lundin

Recommended Posts

Annons
Template managern verkar schyst... Men mitt Cubase låste sig efter uppdatering. Stannar vid Initializing Studio Manager.

Nån mer som har samma problem? Får inte igång det efter uppdatering.

Pröva med detta:

BEFORE THE UPGRADE!!!

1.) Go to your "\Programs Files(x86)\Steinberg\Cubase Studio 5\vst3\"

2.) Make a copy of the file "Cubase Studio Plug-in Set.vst3" and save it somewhere else on your computer.

Now install the 5.1.1 upgrade.

Before you run Cubase, copy the old "Cubase Studio Plug-in Set.vst3" file back to the "\Programs Files(x86)\Steinberg\Cubase Studio 5\vst3\" directory, overwriting the new one.

Edit: Det ska enligt uppgift gå att avinstallera endast uppdateringen och testa denna workaround. Har också läst att en del väntat upp till 10 min och att det funkat sen. Uppgifter hämtade från cubase.net

Redigerat av Strummindude
Link to comment
Dela på andra sajter

Pröva med detta:

BEFORE THE UPGRADE!!!

1.) Go to your "\Programs Files(x86)\Steinberg\Cubase Studio 5\vst3\"

2.) Make a copy of the file "Cubase Studio Plug-in Set.vst3" and save it somewhere else on your computer.

Now install the 5.1.1 upgrade.

Before you run Cubase, copy the old "Cubase Studio Plug-in Set.vst3" file back to the "\Programs Files(x86)\Steinberg\Cubase Studio 5\vst3\" directory, overwriting the new one.

Edit: Det ska enligt uppgift gå att avinstallera endast uppdateringen och testa denna workaround. Har också läst att en del väntat upp till 10 min och att det funkat sen. Uppgifter hämtade från cubase.net

Tack, det funkade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för infon! 🙂

Från PDF:en:

"Version 5.1.1 includes the new eLicenser Control Center (eLCC) which replaces the former License Control

Center (LCC)."

Hehehe! Nu får de göra om cracken, antar jag! 😛

Det verkar som dom varit snabba då denna är släppt.

Steinberg.Cubase.v5.1.1.UPDATE-AiR och Steinberg.WaveLab.v6.1.1-AiR är också släppt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...