Jump to content
Annons

Avdelningen mixologi...


pikzel

Recommended Posts

Mixologiavdelningen behöver en hårdare moderering. I dagsläget är det en väldigt stor andel trådar som handlar om hur man mixar, eller där folk vill ha kommentarer på hur bra mixen av ens låt är.

Om det inte finns tillräckligt med intresse för att hålla avdelningen aktiv så bör den tas bort/slås ihop med någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
I dagsläget är det en väldigt stor andel trådar som handlar om hur man mixar, eller där folk vill ha kommentarer på hur bra mixen av ens låt är.

OBS! Min kursivering.

Av topicbeskrivningen att döma ser det ut som att det är det avdelningen är till för

Mixologi

Posta dina egna mixar från Mixologi-serien här.

Om du fick bestämma, vad skulle avdelningen mixologi handla om då?

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS! Min kursivering.

Av topicbeskrivningen att döma ser det ut som att det är det avdelningen är till för

Om du fick bestämma, vad skulle avdelningen mixologi handla om då?

Jag tycker att det står så här "Posta dina egna mixar från Mixologi-serien här.", vilket är precis vad jag vill att avdelningen ska handla om. Mixning av låtar som inte hör till Mixologi-serien bör hamna i Mixning/Mastring.

Problemet är två, om jag vill läsa om andras mixar av deras egna låtar, så får jag leta på två ställen, och om jag vill läsa om mixologiserien så får jag leta bland material som inte är relevant för denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, jag läste ditt första inlägg slarvigt!

Nu ser jag att du menar att medlemmar postar sina egna låtar i mixologiavdelningen.

Och så var det ju inte tänkt.

Mitt förslag är att du klickar på knappen Report långt ned till vänster i det första inlägget i den tråd du tycker hamnat fel. Nämn i meddelandet att du tycker tråden har hamnat fel och eventuellt vart du tycker den platsar.

Forumet är relativt stort och tanken är att medlemmar hjälper till att hålla forumet som det var tänkt genom att rapportera till moderatorerna.

Ser du ngt inlägg som strider mot Forumreglerna, klicka på knappen Anmäl som ligger under varje inlägg.
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Mitt förslag är att du klickar på knappen Report långt ned till vänster i det första inlägget i den tråd du tycker hamnat fel. Nämn i meddelandet att du tycker tråden har hamnat fel och eventuellt vart du tycker den platsar[...]

Förslagsvis Låtkritikavdelningen som är till för att man ska smacka upp sina egna låtar. Är väl ganska klart att det är ett misstag att folk laddat upp dem där, eftersom det finns en låtkritikavdelning, så det är väl moderering som behövs. Kanske en bit text som upplyser om att det är mixologiavdelningen och vad den är till för när folk laddar upp osv.

Att ta bort eller slå ihop avdelningen med någon annan känns lite krystat och poänglöst..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag rapporterat alla felaktiga inlägg på första sidan i Mixologi-avdelningen, men det är ju inte så jäkla roligt. Det var uppskattningsvis 95% felplacerade trådar. Om dessa flyttas till rätt avdelning så kommer bara finnas kvar ett par trådar som det gått mindre än ett år sedan någon skrev i.

Det är i min mening inte krystat eller poänglöst att ta bort en avdelning som ingen använder, snarare poänglöst att ha den kvar. Ju fler avdelningar desto svårare att hitta rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag rapporterat alla felaktiga inlägg på första sidan i Mixologi-avdelningen, men det är ju inte så jäkla roligt. Det var uppskattningsvis 95% felplacerade trådar. Om dessa flyttas till rätt avdelning så kommer bara finnas kvar ett par trådar som det gått mindre än ett år sedan någon skrev i.

Det är i min mening inte krystat eller poänglöst att ta bort en avdelning som ingen använder, snarare poänglöst att ha den kvar. Ju fler avdelningar desto svårare att hitta rätt.

Som jag uppfattade det verkade du vilja ha den kvar, annars skulle du väl inte klagat på att det var svårt att hitta saker i den? Eller var du bara in och letade för att se om det var en avdelning för dig?^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag uppfattade det verkade du vilja ha den kvar, annars skulle du väl inte klagat på att det var svårt att hitta saker i den? Eller var du bara in och letade för att se om det var en avdelning för dig?^^

Jag kanske uttryckt mig otydligt, och risk är väl att jag gör det igen så trött som jag är.

Om den städas från andra inlägg och antalet inlägg som är kvar är tillräckligt många för att motivera en hel avdelning, så ska den naturligtvis vara kvar. Men om det bara blir en handfull inlägg kvar kanske även dessa ska in i Mixning/Mastring-avdelningen, och då kan avdelningen Mixologi sedan tas bort, eftersom det inte är någon aktivitet i den.

Att inte städa den är ingen bra lösning, då hittar man inte det man egentligen letar efter - inlägg om Mixologi, inte mixning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...