Jump to content
Annons

Kiss till Sverige


spaceman

Recommended Posts

Annons

Hade jag varit i Genes kläder så hade jag också mjölkat den där jävla KISS-kossan tills det i princip inte fans något kvar att mjölka. Och sedan hade jag sålt skinnet till någon kanadensisk vinterstug-campare. Det hade jag faktiskt. Det hade jag nog.

Men alltså, är inte Gene typ 61 bast eller så nästa år? En 25-årig Gene i svartvit skalbagge-makeup och fladdermuskläder är nog ganska så cool. Men en soon to be pensionär i samma utstyrsel... ? Hmmm....

Men som sagt, det finns ingen anledning att inte göra bra business när man kan göra bra business!

Go gran'pa' Gene, go!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hade jag varit i Genes kläder så hade jag också mjölkat den där jävla KISS-kossan tills det i princip inte fans något kvar att mjölka. Och sedan hade jag sålt skinnet till någon kanadensisk vinterstug-campare. Det hade jag faktiskt. Det hade jag nog.

Men alltså, är inte Gene typ 61 bast eller så nästa år? En 25-årig Gene i svartvit skalbagge-makeup och fladdermuskläder är nog ganska så cool. Men en soon to be pensionär i samma utstyrsel... ? Hmmm....

Men som sagt, det finns ingen anledning att inte göra bra business när man kan göra bra business!

Go gran'pa' Gene, go!

Ja känns väldigt patetiskt med rockfarfar i sin utstyrsel. Det får mig minnas ett Southpark-avsnitt där de drev med Rod Stewart, om jag inte minns fel, där han stod med rullator på scen och sket på sig när han försökte sjunga. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag varit i Genes kläder så hade jag också mjölkat den där jävla KISS-kossan tills det i princip inte fans något kvar att mjölka. Och sedan hade jag sålt skinnet till någon kanadensisk vinterstug-campare. Det hade jag faktiskt. Det hade jag nog.

Men alltså, är inte Gene typ 61 bast eller så nästa år? En 25-årig Gene i svartvit skalbagge-makeup och fladdermuskläder är nog ganska så cool. Men en soon to be pensionär i samma utstyrsel... ? Hmmm....

Men som sagt, det finns ingen anledning att inte göra bra business när man kan göra bra business!

Go gran'pa' Gene, go!

Jo, det är ju det han gör och det skulle inte förvåna mig alls om konceptet får ett eget kommerciellt liv på något sätt efter det att de blivit för gamla... å andra sidan har jag inget emot det, alla får bli saliga på sitt sätt. Det finns rätt många som är fruktansvärt bittra över detta men $immons har aldrig stuckit under stolen med vad handlar om för honom och det tycker jag är god egenskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är ju det han gör och det skulle inte förvåna mig alls om konceptet får ett eget kommerciellt liv på något sätt efter det att de blivit för gamla...

Nu med tanke på att både Singer och Thayer har tagit över Criss respektive Frehley-rollerna — bara vänta och se... Nästa person som kommer att bära Gene fotbollsdräkt (amerikansk fotboll, alltså) är ingen mindre än Spiro Papadatos. Han har jobbat för KISS i tio års tid och har precis som Thayer lagat ett antal koffeinfritt kaffe åt Gene och sprungit lite ärenden. Och snart tar han "studenten", ska ni se.

metalhammerczgenespirop.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gene Simmons sa nåt om att han sket fullständigt i vad folk tyckte, "jag är en Gud och marken skakar där jag går". Den skakar nog ännu mer nu när han är 61 än när han var 18.

Jag tycker alla gamla band ska fortsätta tills de dör. Vad är det för patetiskt med det? Det tycker ni bara om ni är under 30 själva, sen kommer ni att ändra er.

Chuck Berry startade rocknrollen, turnerar för fullt och är väl 84 år gammal, det är ju asläckert.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja känns väldigt patetiskt med rockfarfar i sin utstyrsel. Det får mig minnas ett Southpark-avsnitt där de drev med Rod Stewart, om jag inte minns fel, där han stod med rullator på scen och sket på sig när han försökte sjunga. 😛

Dagens rockscen är ju patetisk så låt dessa old boys bidra med ännu mera dynga, dom har ju sin fulla rätt och ekonomi till det.

Eller ska vi lyfta fram ännu ett nasalt jävla Linking Fart, kanske knarka innan vi kan göra musik ala Baby Shambles!?

Gene Simmons knull var ju ännu mera patetisk än musiken, jag är nöjd så länge han är i rätt branch, hehehe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill gå med min 5-åring (han i avataren), men biljetterna släpptes för 20 minuter sen, så det är väl för sent...

Det är nog faktiskt inget problem, kollade 1045 och då fanns det platser överallt. De krockar med SRF, så tror biljettförsäljningen faktiskt kommer bli lite lidande av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju ha is i magen o åka dit och köpa en biljett i systa minuten, som ngn nasare inte blivit av med... det brukar alltid gå och till ganska bra pris med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åldersgräns 13 år... Tur att jag kollade en extra gång. Synd för grabben, bara. Ska vi tro att de kommer till Sverige 2018?

13 år!? Är det möjligt?

Det var ju i 10-13 års åldern som man tyckte att bandet var som ballast....

Trodde inte att åldersgränser gällde för konserter. Speciellt inte i målsmans sällskap.

Klart dom kommer 2018! Kanske med en annan konstellation, men ändå!!

Ace kanske återuppstår!

Har i vuxen ålder aldrig riktigt fattat bandets storhet. Visst finns det några gamla guldkorn att lyssna till, men överlag är det väl ganska slätstruket.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 år!? Är det möjligt?

Det var ju i 10-13 års åldern som man tyckte att bandet var som ballast....

Trodde inte att åldersgränser gällde för konserter. Speciellt inte i målsmans sällskap.

Klart dom kommer 2018! Kanske med en annan konstellation, men ändå!!

Ace kanske återuppstår!

Har i vuxen ålder aldrig riktigt fattat bandets storhet. Visst finns det några gamla guldkorn att lyssna till, men överlag är det väl ganska slätstruket.

Vad är vuxen ålder nu för dig och hur gamla är dina guldkorn?

Snackar du om "Watchin´you", "Parasite", "Deuce", "100.000 years" & "Two timer" mm, nähä, trodde väl inte det!? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag varit i Genes kläder så hade jag också mjölkat den där jävla KISS-kossan tills det i princip inte fans något kvar att mjölka. Och sedan hade jag sålt skinnet till någon kanadensisk vinterstug-campare. Det hade jag faktiskt. Det hade jag nog.

Men alltså, är inte Gene typ 61 bast eller så nästa år? En 25-årig Gene i svartvit skalbagge-makeup och fladdermuskläder är nog ganska så cool. Men en soon to be pensionär i samma utstyrsel... ? Hmmm....

Men som sagt, det finns ingen anledning att inte göra bra business när man kan göra bra business!

Go gran'pa' Gene, go!

Klockrent! 😄 Men betänk att även "vi fans" blir äldre och ser sämre på håll så det kanske inte gör så mycket ☺️

Milk on! KISS rules!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är vuxen ålder nu för dig och hur gamla är dina guldkorn?

Snackar du om "Watchin´you", "Parasite", "Deuce", "100.000 years" & "Two timer" mm, nähä, trodde väl inte det!? 😄

Jajamensan, det var just 100.000 years och Black diamond bland annat jag kom att tänka på!

Gick och rotade lite bland mina gamla lp-skivor och såg att det faktiskt finns ganska många bra låtar ända fram till Creatures of the night. The Oath är en som verkligen har fastnat i sinnet, fick den skivan i julklapp -81 eller -82 kommer inte ihåg, det var deras senaste då i alla fall.

Fan, jag får nog krypa till korset och äta upp mina ord och ta av mig hatten o buga!!

Kiss Army.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajamensan, det var just 100.000 years och Black diamond bland annat jag kom att tänka på!

Gick och rotade lite bland mina gamla lp-skivor och såg att det faktiskt finns ganska många bra låtar ända fram till Creatures of the night. The Oath är en som verkligen har fastnat i sinnet, fick den skivan i julklapp -81 eller -82 kommer inte ihåg, det var deras senaste då i alla fall.

Fan, jag får nog krypa till korset och äta upp mina ord och ta av mig hatten o buga!!

Kiss Army.....

Ok, Word, härligt att höra!

Rock on! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...