Jump to content
Annons

Hittar inte 0404 USB efter installation


DanceMannen

Recommended Posts

Hej

Har köpte ett EMU 0404 USB 2.0. Installerar kortet enligt instruktioner, registerar mig och får ljud i kortet. Det syns också i mitt system (Windows 7 - 64 bit).

Problemet uppstår när jag ska istallera den bundlade mjukvaran (Sonar m fl.) Sätter i DVD:n men då så får jag ett felmeddelande om att Setup inte kan hitta något installerat kort på min burk. Det är ju knasigt då jag faktiskt har installerat kortet och fått ljud ur det.

Är det någon som sett detta problem tidigare, eller har förslag på vad som kan vara fel... Jag har mailat EMUs support men inte hört något därifrån ännu.

I ett test av 0404 USB så nämner en kille vissa problem med installationen (under XP) Jag försöökte lösa det enligt hans tips men funkade inte:

http://www.emu.com/news/reviews/files/Reco...EMU_0404USB.pdf

"Installataion on the PC was a bit of a challange, even when following EMU's directions. I had the same result on a desktop and a notebook PC. In both cases, the driver installer got through the installation process just fine, but after obilgatory computer restart, the computer did not recognize the 0404 USB. E-MU tells you in the instructions to cancel out of the standard Windows "Found New Hardware" dialogs that pop up before the driver installation process and after the PC restarts. I finally figured out what was wrong by trying the "Add Hardware Wizard" in the Windows Control Panel. Using this allowed me to ask

Windows to install the driver for the 0404 USB. It prompted me for a specific driver file that it could not find, which I navigated to inside the Creative Professional folder that was created during the original installation. Doing this, plus re-inserting the install CD-ROM when prompted, got the unit going. I sure hope this is not the standard installation experience for users in the field. [E-MU believes this is because the 0404 USB wasn’t powered up and connected when the installer was first run, which is a critical part of the install.—Ed.]"

Några idéer??

Vill ju komma igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har också ett EMU 0404 USB och har kunnat använda det tidigare med Windows Vista med de drivrutinerna som finns på hemsidan. Jag använde det då tillsammans med Ableton Live och även Cubase, funkade prima. Har nu formatterat om systemet och installerat Windows 7 Professional 32bit.

Just nu känner inte Windows ens igen ljudkortet under/efter installationen, så jag har antagit att det är OS som inte stödjer EMU kortet eller vice versa.

Men eftersom du säger att det har fungerat att installera kortet i Win 7 så borde det funka, men efter en googling så har jag hittat andra personer som har problem med ljudet efter installationen när det strömmas ut genom EMU 0404 i Win 7 - ljudet ska tydligen låta som om det är väldigt låg bitrate, och växla mellan skarpt och knastrigt. Men det vet jag inget om, jag antar bara att det är allmänna kompatibilitetsproblem, och funderar själv på att gå tillbaka till Windows XP eftersom det ska stödja kortet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...