Jump to content
Annons

Varför måste jag logga in varje gång på sidan?


Matthew L

Recommended Posts

Sedan någon vecka måste jag hela tiden logga in så fort jag haft datorn avstängd och går in på studio forum. 😆 Är det någon annan som upplevt samma sak?

Jag kör med Firefox 3 och har inte gjort några övriga ändringar på datorn.

Och ja, jag har kryssat i rutan om att förbli inloggad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Kolla igen firefox så inget är ändrat där. Kan ju vara så. Kör ju själv med firefox. Men utan att jag ändrar händer det däremot att jag får logga in igen på bredbandsbolagets mail ibland trots valt alltid vara inloggad. Men inget strul här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säga att ALLA andra sidor en annan loggar in på funkar perfekt med både hemmadatorn, laptop med mobilt bredband OCH iPhone!

Den enda sidan som det INTE funkar på, är den här! Men på banken funkar det!

Är det överkurs i säkerhetsinställningarna på den här servern eller?

Hur som helst..... kan man inte få en kaka som fungerar? Rätt värdelöst att hålla på och slänga cookies för att komma in här. Alla andra sidorna man har kakor på blir då oxå drabbade. Om man inte söker efter just forumets kaka och slänger den... Men hallå? ... hur omständigt ska det behöva vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att man behöver slänga cookies, beror tydligen på att forumet har uppgraderats, så det behöver du göra EN gång, så det är inte så betungande... 😎

Den aktuella cookien bör heta något med idg eller studio (kommer inte ihåg vad det var, när jag letade upp det), så det borde nog gå ganska snabbt för dig att hitta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara säga att jag måste logga in varje gång jag byter dator.. Och jag alternerar mellan 2 datorer och 2 olika nätverk så det är självklart alltså 😎

Skumt. Jag har två datorer, en på jobbet och en hemma - och jag behöver aldrig logga in, utan blir automagiskt inloggad på båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Nu vart det sådär igen... Tror att det är någon cookie från idg.se som strular till det. Jag brukar alltid glömma att kolla efter den, så det tar några vändor med kakrensning varje gång innan jag får ordning på det. Frustrerande. Kan det ha att göra med att jag ofta är inne på idg.se och kollar IT-nyheter? Har ingen inloggning där, men den sätter väl kakor ändå. Länken Claes hänvisar till verkar vara död förresten.

Jag fick det att funka igen genom att plocka bort alla kakor för idg.se, forum.studio.se och studio.se, tror det var idg.se's kaka som var boven i dramat, men är inte helt säker.

Är det nån mer som har återkommande problem? För mig händer det titt som tätt (ofta med några veckors/månaders mellanrum). Kan tillägga att jag kör Ubuntu 9.10 och Firefox 3.5.8. Har inga övriga cookieproblem vad jag vet.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...