Jump to content
Annons

Voddler


Hellpig

Recommended Posts

"Ja, men vad f_n, det här är väl inte musikrelaterat?!?"

Jodå, i förlängningen är det nog det. Voddler (http://web.voddler.com/ eller http://blog.voddler.com/) är lite av ett Spotify för filmer. Och film kan ju i allra högsta grad vara musikrelaterat. Jag har fått access till tjänsten men har inte så stor nytta av den just nu... dels för att jag får köra trådlöst bredband till vardagsrummet o det funkar inte alltid så bra till streamad film. Dels för att jag tyckte att kvalitén var lite så där men det vet man ju att folk i allmänhet inte har så jävla ont av. Åsså har jag inte någon ljudkabel till TV:n heller så det blir inte så roligt.

Men det här tråden där ni kan tragga fritt om detta fenomen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tkr det verkar suveränt med Voddler. Har inte testat det, men jag gillar idén liksom Spotify.

Det dåliga är ju att det inte verkar finnas för Mac användare, nån som vet om det är på gång? Eller det kanske redan finns? :S

Har iaf registrerat mailen på deras hemsida så hoppas jag kan använda det inom snar framtid. Eller nån snäll själ där ute kanske har en invite att ge bort? Meddela mig isåfall! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tkr det verkar suveränt med Voddler. Har inte testat det, men jag gillar idén liksom Spotify.

Det dåliga är ju att det inte verkar finnas för Mac användare, nån som vet om det är på gång? Eller det kanske redan finns? :S

Har iaf registrerat mailen på deras hemsida så hoppas jag kan använda det inom snar framtid. Eller nån snäll själ där ute kanske har en invite att ge bort? Meddela mig isåfall! 😄

Det finns till mac. Första gången jag testade voddler så var det sjukt instabilt, hängde sig osv. Iaf till mac då. Men nu hade det kommit uppdatering läste jag. Så värt att prova igen, skön tjänst är det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns till mac. Första gången jag testade voddler så var det sjukt instabilt, hängde sig osv. Iaf till mac då. Men nu hade det kommit uppdatering läste jag. Så värt att prova igen, skön tjänst är det iaf.

Ordnade med voddler-konto igår, vad jag har sett hitentills funkar det alldeles utmärkt (Mac). Det enda jag skulle vilja anmärka på är att muspekaren "försvinner" då jag har voddler igång, lite störigt, men det funkar... Å det finns lite sjyssta filmer också. Å ljudet funkar fint i mina genelecar också 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Poängen med att det är tangentbordsstyrt och inte musstyrt är väl att man ska kunna navigera med fjärrkontroll.

Jag har det också och tycker det är utmärkt men numera funkar det inte längre. Sen jag installerade den senaste varianten kollar man reklamen och sen kommer man tillbaka till menyn. Läste idag att en av lösningarna är att stänga av virusprogram, någonting jag inte använder (har mac). Så vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant.

Hur funkar det med inbjudan? Har skrivit mitt namn och mail i "Become a Voddler?", kommer jag få en invite så småningom på mailen då?

EDIT: Ursäkta, dum fråga. Hittade svaret i mailet jag fick nu.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med musen eller avsaknaden, men jag tror att x-applikationen som gränssnittet bygger inte har stöd för det. Har säkert fjärrkontrollandet som nämndes ovan. Jag har haft tjänsten kanske en månad och jag tror det kommit 3-4 updates redan. Plus att jag har läst att de har skrivit kontrakt med Disney, vilket ju inte är en liten sak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dåliga är ju att det inte verkar finnas för Mac användare

Jodå, det finns - och det har precis uppdaterats med ny version som inte är direkt livsfarlig ur säkerhetssynpunkt. 🙂

Förra klienten kördes som root (iik!!) och hade någon hackat Voddler så hade det varit fritt fram för den personen att sabba upp hela hårddisken.

Jag tror att jag låter Voddler jobba på säkerheten först, och hyr mina filmer på ICA tillsvidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...